Oglas
· · Komentari: 0
Univerzalac

Trebalo je da bude TRAKTOR, a postao je najsvestranija mašina (FOTO)

"Unimog" ide kroz vodu, sneg, pesak, drži visinski rekord od 6.694 metra, pobedio je na Dakar reliju, a okretan je i na šinama

naslovna-unimog.jpg
Foto:"Mercedes-Benc"
Oglas

Mnoga velika imena iz automobilske industrije su povezana sa traktorima! Osnivač "lamborginija", italijanski entuzijasta, Feručio Lamborgini pravio je traktore pa tek kad ga je iznervirao skupo plaćeni "ferari" rešio je da napravi svoj superautomobil. 

"Ford" i "Porše" imaju svoju vezu sa poljoprivrednim mašinama, baš kao i "Fijat".

Pa ipak, jedno vozilo koje je trebalo da bude traktor postalo je, uslovno rečeno kamion, jer je toliko poslova koje je sposobno da obavlja, pa čak da ide i po šinama - "Unimog"!

Foto:"Mercedes-Benc"


Iako je zvanično prvi "Unimog" sišao sa proizvodnih traka 4. juna 1960. u fabrici u Gegenauu, prvi "Unimog" je rođen 1945. Dizajnirao ga je Albert Fridrih, nekadašnji šef odeljenja avio-motora u "Mercedes-Bencu". NJegova ideja je bila da napravi jedan univerzalni traktor koji bi mogao da odgovori na brojne zahteve poljoprivrednika.
Originalni plan je bio da se napravi vozilo sa pogonom na sva četiri točka iste veličine , sa motorom od 25 KS. Razmak između točkova je trebalo da bude 1.270 mm kao što je uobičajen razmak između dva reda krompira.
Vozilo je moralo da se kreće  isto i po asvaltu i po zemljanim putevima, njivama. sa odgovarajućom brzinom u saobraćaju.

Pročitajte još: OVO SAMO RETKI ZNAJU: Čuvenu firmu osnovao FRANCUZ (Foto)

Prototip je završen 1946. nazvan je  "Universal-Motor-Gert," odakle potiče i kasnije ime "Unimog". Fridrih je ponudio svoje vozilo "Mercedesu" ali su ga nekadašnji šefovi odbili. Ipak,avgusta 1948. počinje serijska proizvodnja u fabrici kompanije "Boringer"

Foto:"Mercedes-Benc"

Iako je do sredine 1950, proizvedeno oko 600 primeraka fabrika nije mogla da odgovori na sve zahteve. Videvši tu navalu čelnici "Mercedesa" su "progutali žabu" i kasnije te godine preuzeli produkciju.
Od tada do sada "Unimog" je proizveden i više od 450.000 primeraka. Nebrojeno verzija, namena.

Foto:"Mercedes-Benc"

Skoro da nema oblasti u privredi od transporta do mostogradnje, gde neki od "Unimoga" nije angažovan. Uspeo je da se popne i na Salado vulkan u Čileu na nadmorsku visinu od 6.694 metra.

Pročitajte još: "Aston Martin DB5" omiljeni Bondov auto, a na aukciji je prodat za neverovatnu sumu (Foto/Video)
Uspone koje "Unimog" može da savlada ne može ni jedno drugo serijski napravljeno vozilo.  savlađuje najrazličitije prepreke, sneg, blato, pesak. Orelazi s alakoćom ivodene prepreke, a "angažuju ga" da vuče i kompozicije, teret , po šinama.

Foto:"Mercedes-Benc"

Ovo je jedini "traktor" na svetu koji ima svoje "fan klubove" ali i svoj muzej u Gegenauu."Unimog" se danas proizvodi u fabrici u Virtu na Rajni.

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas