Oglas
· · Komentari: 0

MAJSTORI OTKRIVAJU: Koliko često treba MENJATI ULJE u motoru i šta zapravo znače LAMPICE na instrument tabli

Nekadašnje pravilo da se ulje menja na svakih 5.000 pređenih kilometara je stvar prošlosti, jer današnji automobili mogu da pređu mnogo više od servisa do servisa.

1645021009_oil-ge5b2d1472_640.jpg
Foto: Piksabej
Oglas

Za početak, bitno je znati da ukoliko menjate ulje češće nego što je propisano, ne dobijate ništa, ali ništa ni ne gubite (sem novca). Pored toga prekomerno bacanje prerađenog ulja nije baš prijatno s ekološkog aspekta.

Četiri su preporučena intervala za promenu ulja:

  • na svakih 1.500 kilometara ili svakih šest meseci
  • na svakih 5.000 kilometara
  • na svakih 8.000 do 12.000 kilometara
  • na svakih 15.000 do 25.000 kilometara ili svakih šest meseci

Promena na svakih 1.500 kilometara?

Ukoliko neki stručnjaci kažu da je promena na 5.000 pređenih kilometara prečesta, zašto bi neko menjao ulje u motoru na svakih 1.500 kilometara? To sve zavisi od navika i rutine u vožnji. Ukoliko se redovna vožnja sastoji u najvećoj meri od ruta dugačkih 15 ili manje kilometara, treba imati u vidu da je ulje potrebno menjati češće od intervala od 5.000 kilometara, i to iz dva razloga.

Pročitajte još: 6 saveta za PREGOVARANJE O CENI automobila - NAJBOLJI NAČIN da dođete do novog vozila

Ukoliko ne koristite vozilo za duže distance kada se vozi konstantnom, natprosečno visokom brzinom (auto-put), motor se ne zagreva dovoljno da bi izbacio kondenz koji se stvara u sistemu. To može prouzrokovati bržu degradaciju ulja.

Sintetička ulja
Ovaj tip ulja je bolji od mineralnih ulja jer degradira sporije i ima mnogo bolja svojstva, tako da su intervali od promene do promene značajno duži. Mogu da istrpe mnogo ekstremniju temperaturu i svojstva im neće opasti tokom vrelih letnjih dana. Zimi mnogo bolje funkcionišu stvarajući film na mehaničkim komponentama, bez da se zgušnjavaju kao stariji tipovi ulja.

Veći deo habanja motora se dešava prilikom hladnog starta, tako da ukoliko ne idete na relativno duža putovanja, vrlo je verovatno da ćete voziti u režimu koji ne prija motoru. Frekventnija promena ulja će u ovom slučaju smanjiti habanje.

Ukratko, ukoliko ne vozite automobil frekventno, i prelazite manje nego što je preporučeno u okviru servisnog intervala, i dalje je poželjno da menjate ulje dva puta godišnje, jer ono vremenom degradira.

Češća promena

Neki stručnjaci preporučuju da je poželjno menjati ulje na svakih 5.000 pređenih kilometara. Međutim, to ćemo okarakterisati kao lobiranje za bolju prodaju lubrikanata. Ipak, ukoliko posedujete stariji model automobila, kod kojeg je preporučen dotični interval, najpametnije je da ga se držite, jer uz takve motore poslovično ide i preporuka za korišćenje mineralnih ulja.

U uputstvima za korišćenje većine modela automobila stoji da je zamena ulja poželjna nakon 8.000 do 12.000 pređenih kilometara. Ipak, neki proizvođači naglašavaju da se kao parametar mora uzeti stil vožnje, kao i vozačke navike.

Promena na 15.000 kilometara

Ako proizvođač vašeg automobila preporučuje korišćenje sintetičkog ulja, ili ukoliko odlučite da se prebacite na njega, verovatno ćete moći da pređete 15.000 i više kilometara do sledećeg servisa. Mada su sintetička ulja skuplja od regularnih, donose mnoge prednosti. Imaju bolje performanse a i ekološki su podobnija.

Šta znače lampice na instrument tabli?

Najbolje je pratiti pređenu kilometražu između servisa, mada nam neki automobili olakšavaju stvari uz pomoć indikatora koji nas obaveštava da je vreme za „garažu“, što je deo nečega što se zove sistem monitoringa životnog veka ulja. Ovi sistemi prate pređenu kilometražu i u isto vreme koriste podatke iz vožnje, koje analizira kompjuter automobila, da bi odredio da li je potrebna zamena ulja ili ne. Kada ikonica zasvetli, najbolje je što pre otići na servis, mada ne mora da znači da to treba da uradite smesta.

Ukoliko vaš automobil poseduje sistem monitoringa životnog veka ulja, primetićete da se ikonica razlikuje od one za pritisak ulja, koja se pali ukoliko tok ulja nije odgovarajući zbog nedostatka ulja, otkazivanja uljne pumpe, curenja u sistemu ili nekog drugog problema. Ova dva indikatora treba razlikovati, jer ako se upali signal koji javlja da nema odgovarajućeg pritiska ulja, vozilo treba odmah zaustaviti da bi s izbeglo oštećivanje motora.

Stvorite naviku da proveravate nivo ulja bar jednom mesečno, da biste bili sigurni da nema curenja ili prekomernog sagorevanja. Ukoliko nivo nije dovoljno visok, dospite ulje. Dobro ulje treba da bude bistre crno-smeđe boje, mada boja nije jedini indikator kvaliteta. Ako je ulje tamno i neprozirno, verovatno je vreme za zamenu, a ukoliko je mlečno, vrlo je moguće da negde u motor prodire rashladna tečnost.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas