Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

МАЈСТОРИ ОТКРИВАЈУ: Колико често треба МЕЊАТИ УЉЕ у мотору и шта заправо значе ЛАМПИЦЕ на инструмент табли

Некадашње правило да се уље мења на сваких 5.000 пређених километара је ствар прошлости, јер данашњи аутомобили могу да пређу много више од сервиса до сервиса.

1645021009_oil-ge5b2d1472_640.jpg
Фото: Пиксабеј
Oglas

За почетак, битно је знати да уколико мењате уље чешће него што је прописано, не добијате ништа, али ништа ни не губите (сем новца). Поред тога прекомерно бацање прерађеног уља није баш пријатно с еколошког аспекта.

Четири су препоручена интервала за промену уља:

  • на сваких 1.500 километара или сваких шест месеци
  • на сваких 5.000 километара
  • на сваких 8.000 до 12.000 километара
  • на сваких 15.000 до 25.000 километара или сваких шест месеци

Промена на сваких 1.500 километара?

Уколико неки стручњаци кажу да је промена на 5.000 пређених километара пречеста, зашто би неко мењао уље у мотору на сваких 1.500 километара? То све зависи од навика и рутине у вожњи. Уколико се редовна вожња састоји у највећој мери од рута дугачких 15 или мање километара, треба имати у виду да је уље потребно мењати чешће од интервала од 5.000 километара, и то из два разлога.

Прочитајте још: 6 савета за ПРЕГОВАРАЊЕ О ЦЕНИ аутомобила - НАЈБОЉИ НАЧИН да дођете до новог возила

Уколико не користите возило за дуже дистанце када се вози константном, натпросечно високом брзином (ауто-пут), мотор се не загрева довољно да би избацио конденз који се ствара у систему. То може проузроковати бржу деградацију уља.

Синтетичка уља
Овај тип уља је бољи од минералних уља јер деградира спорије и има много боља својства, тако да су интервали од промене до промене значајно дужи. Могу да истрпе много екстремнију температуру и својства им неће опасти током врелих летњих дана. Зими много боље функционишу стварајући филм на механичким компонентама, без да се згушњавају као старији типови уља.

Већи део хабања мотора се дешава приликом хладног старта, тако да уколико не идете на релативно дужа путовања, врло је вероватно да ћете возити у режиму који не прија мотору. Фреквентнија промена уља ће у овом случају смањити хабање.

Укратко, уколико не возите аутомобил фреквентно, и прелазите мање него што је препоручено у оквиру сервисног интервала, и даље је пожељно да мењате уље два пута годишње, јер оно временом деградира.

Чешћа промена

Неки стручњаци препоручују да је пожељно мењати уље на сваких 5.000 пређених километара. Међутим, то ћемо окарактерисати као лобирање за бољу продају лубриканата. Ипак, уколико поседујете старији модел аутомобила, код којег је препоручен дотични интервал, најпаметније је да га се држите, јер уз такве моторе пословично иде и препорука за коришћење минералних уља.

У упутствима за коришћење већине модела аутомобила стоји да је замена уља пожељна након 8.000 до 12.000 пређених километара. Ипак, неки произвођачи наглашавају да се као параметар мора узети стил вожње, као и возачке навике.

Промена на 15.000 километара

Ако произвођач вашег аутомобила препоручује коришћење синтетичког уља, или уколико одлучите да се пребаците на њега, вероватно ћете моћи да пређете 15.000 и више километара до следећег сервиса. Мада су синтетичка уља скупља од регуларних, доносе многе предности. Имају боље перформансе а и еколошки су подобнија.

Шта значе лампице на инструмент табли?

Најбоље је пратити пређену километражу између сервиса, мада нам неки аутомобили олакшавају ствари уз помоћ индикатора који нас обавештава да је време за „гаражу“, што је део нечега што се зове систем мониторинга животног века уља. Ови системи прате пређену километражу и у исто време користе податке из вожње, које анализира компјутер аутомобила, да би одредио да ли је потребна замена уља или не. Када иконица засветли, најбоље је што пре отићи на сервис, мада не мора да значи да то треба да урадите сместа.

Уколико ваш аутомобил поседује систем мониторинга животног века уља, приметићете да се иконица разликује од оне за притисак уља, која се пали уколико ток уља није одговарајући због недостатка уља, отказивања уљне пумпе, цурења у систему или неког другог проблема. Ова два индикатора треба разликовати, јер ако се упали сигнал који јавља да нема одговарајућег притиска уља, возило треба одмах зауставити да би с избегло оштећивање мотора.

Створите навику да проверавате ниво уља бар једном месечно, да бисте били сигурни да нема цурења или прекомерног сагоревања. Уколико ниво није довољно висок, доспите уље. Добро уље треба да буде бистре црно-смеђе боје, мада боја није једини индикатор квалитета. Ако је уље тамно и непрозирно, вероватно је време за замену, а уколико је млечно, врло је могуће да негде у мотор продире расхладна течност.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas