· · Komentara: 0
GOJAZNOST

Nema veze s hranom: RAZLOG BROJ JEDAN zašto se s godinama lakše gojimo

Mnogi su to osetili na vlastitoj koži - s godinama postaje sve teže skinuti suvišne kilograme i ne vratiti ih.

1609428020_Depositphotos_118618206_s-2019.jpg
Foto: Depozit

Jeste li se ikada zapitali zašto se s godinama lakše debljamo?

Odgovor koji zapravo nema veze s hranom i prehrambenim navikama saznajte u nastavku teksta.

- Postoji nekoliko razloga zbog čega se s godinama lakše ugojimo, ali najveći je gubitak mišićne mase koji se sa starenjem događa kod svakog čoveka - kaže dr Karolajn Apovian, direktorka Centra za nutricionizam i kontrolu telesne težine u Bostonu i potpredsednica Udruženja za gojaznost.

Pročitajte još: Da li MIRISANJE HRANE može da GOJI? Evo šta kažu naučnici

Deo mišićne mase koji je definisan najvažnija je stvar koja određuje brzinu metabolizma. Drugim rečima, što je mišićna masa veća, to ćemo sagoreti više kalorija.

Foto: Depozit

Mišićna masa počinje da se smanjuje oko 30. godine, a taj proces poznatiji kao sarkopenija, ubrzava se oko 40. godine.

- Ako ne preduzmemo nešto da zaštitimo i izgradimo tu definisanu mišićnu masu, našem telu trebaće manje kalorija da se ugoji, metabolizam će se usporiti, a izgubljenu mišićnu masu zameniće masno tkivo - objašnjava doktorka Apovian.

Pročitajte još: Kako da sačuvate liniju tokom zime? Moguće je

Uz sarkopeniju, krivci za veću sklonost gojenju i otežano mršavljenje kako starimo su i hormonalne promene, veća sklonost sedilačkom načinu života, povećana količina stresa i manjak sna zbog sve većih odgovornosti i obaveza.

Foto: Depozit

Izračunajte koliko će vam trebati da smršate.

Karolajn je dala i tri saveta kako da sprečite smanjenje mišićne mase:

1. Radite vežbe s tegovima barem dvaput sedmično, povećavajući s vremenom i težinu tegova i intenzitet vežbanja;

2. Naspavajte se jer san omogućava telu da se oporavi, a mišićima da se obnove;

3. Jedite hranu bogatu nemasnim proteinima. Najbolji izvori takvih proteina su jaja, riba i živinsko meso kao i biljni proizvodi poput tofua, zatim grašak, leblebije, orašasto voće i semenke.

Pročitajte još: Čarobni plan ishrane uz pomoć kojeg je Kloi Kardašijan uspela da smrša čak 20 kilograma (FOTO)

Takođe je važno ne preskakati obroke u želji da "sačuvamo" kalorije za veći obrok kasnije.

- Najbolje je jesti često i to male, ukusne obroke koji sadrže proteine i vlakna. Ako jedete redovno imaćete energije za trening snage, metabolizam će vam raditi dovoljno brzo i nećete biti u iskušenju da preterate s jelom - savetuje Džeklin London, glavna nutricionistkinja na institutu Good Housekeeping.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.