· · Komentari: 0
KALORIJE

OSLABITE i smirite organizam uz pomoć hrane: Spanać umiruje, a riba daje OSMEH

Treba birati namirnice od složenih ugljenih hidrata koji će dugo organizmu davati snagu i umirivati hormone.

Depositphotos_41999623_xl-2015.jpg
Foto: Depozitfoto

S obzirom na to da je stres psihološka pojava i utiče na zdravlje organizma. Međutim, pravilnim odabirom namirnica i planskim uvođenjem reda u ishranu može da se ublaži, ističu nutricionisti.

Pročitajte još: Kako da izgubite čak 20 kilograma za samo 90 dana

Citrusi unose mir
Foto: Depozitfoto

Vrlo bitna stvar je da isplanirate šta ćete pojesti narednih dana. Tako olakšavate sebi kupovinu, ali i način pripreme hrane. Prilikom odabira treba imati na umu da određene namirnice povećavaju nivo hormona serotonina koji utiče na smirenje mozga.

Planirajte kupovinu, jer će i priprema biti lakša.

- Neke druge namirnice, opet, mogu da utiču na smanjenje nivoa kortizola i adrenalina, hormona čiji se nivo povećava sa rastućim nivoom stresa - objašnjava viši dijetetičar nutricionista Jasmina Ristivojević.

Povećanje serotonina podstiču svi ugljeni hidrati. Međutim, za njegovo balansirano doziranje treba birati namirnice od složenih ugljenih hidrata koje se duže vare i polako ulaze u svaki delić organizma. Tu neophodnu snagu i polet daju pasta, pecivo, krompir i pirinač. NJihovi ugljeni hidrati se pretvaraju u šećere, snabdevajući organizam energijom tokom dužeg vremenskog perioda u toku dana.

Testenina daje energiju Foto: Depozitfoto

Naša sagovornica naglašava i da je bitno da se unose namirnice bogate magnezijumom. Nedostatak ovog minerala protiv stresa nadoknađuje se konzumiranjem spanaća, brokolija, tunjevine, banana ili orašastih plodova, kao što su orah, badem, lešnik... Naravno, mir i opuštenost se postižu i konzumiranjem pomorandže, limuna, mandarine, nara, kivija. Ovo voće utiče na spuštanje stresogenog hormona kortizola.

Ne zaboravite magnezijum i selen, a ima ih u orašastim plodovima i pšenici.
Mleko "leči" stres
Foto: Depozitfoto

I deficit selena dovodi do ispoljavanja anksioznosti, depresije, ali i zamora. Da biste ga nadomestili jedite brazilski orah ili obrok od morskih plodova, brokolija, pečuraka, luka, pšeničnih klica, kao i proizvoda u kojima je sačuvano celo zrno žitarice. Promena raspoloženja i smirivanje organizma postiže se i konzumiranjem ribe, bogate masnim kiselinama omega-3.

- Važna aminokiselina tirozin koja nam ubrizgava "hormon energije" adrenalin, neophodan za motivaciju i fizičku aktivnost, nalazi se u pilećem i ćurećem mesu - naglašava Ristivojević.

Piletina ubrizgava hormon energije neophodan za fizičku aktivnost.

Gvožđe, bez koga smo, inače, depresivni, nalazi se u crvenom mesu i spanaću. Što se tiče spanaća, da bi se pravilno iskoristio u organizmu, treba ga pripremati na mleku, a nikako sa jajima. U uklanjanju stresa i smirivanju organizma u velikoj meri pomaže sirovo hrskavo povrće. Jednostavno ga treba iseckati na komadiće i jesti umesto grickalica.

Pročtiajte još: Oslabite i osvežite organizam salatom od bebi SPANAĆA sa orasima i sirom

Ukoliko je dan ispunjen anksioznošću i promenama raspoloženja uzrokovanim stresom, treba se vratiti u detinjstvo, i pred spavanje popiti šolju toplog mleka. Kalcijum će odagnati ovo sumorno stanje i pomoći da se lakše utone u san, a samim tim i smiri celokupni organizam.

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.