Oglas
· · Komentari: 0
PIVO

Omiljeno piće svakog muškarca su prvenstveno pravile žene, a onda su krenule optužbe o vešticama

Kakve veze imaju veštice sa vašim omiljenim pićem - pivom? Odgovor saznajte u narednim redovima.

1617035848_Depositphotos_33481673_s-2019.jpg
Foto: Depozit
Oglas

Postavljajući ovo pitanje studentima na predavanjima iz američke književnosti i kulture, Stiven Haris iz The Conversationa dobijao bi tišinu ili nervozan smeh.

Istorija piva upućuje na nimalo čarobno nasleđe transatlantskih predrasuda i rodnih uloga.

Istorija o nastanku piva
Sve do 16. veka pivarstvo je bilo ženski posao, sve dok nije započela prljava kampanja optuživanja žena koje se bave pivom da su veštice. Dobar deo ikonografije koju danas povezujemo sa vešticama, od šiljastog šešira do metle, možda je proizašao iz njihove povezanosti sa pivaricama.

LJudi piju pivo već 7000 godina

LJudi piju pivo već gotovo 7000 godina, a izvorno su se proizvodnjom bavile žene. Od Vikinga do Egipćana, žene su kuvale pivo za verske obrede, ali i kao praktičko i kalorijama bogato piće za kućnu uporabu.

Pročitajte još: Napravite sami PIVO koje JAČA IMUNITET u svom domu! (RECEPT)

Od kamenog doba do 18. veka, ali i potom pivo je bilo deo domaćinstva u većini porodica u Engleskoj i drugim delovima Evrope.

Ovo piće bilo je jeftin način konzumacije i konzerviranja žitarica.

Za radničku klasu pivo je predstavljalo važan izvor hranjivih sastojaka, puno ugljenih hidrata i belančevina. Budući da je napitak bio tako čest u ishrani prosečne osobe, fermentacija je mnogim ženama bila jedan od uobičajenih kućnih poslova.

Neke preduzetne žene iznele su ovu kućnu veštinu na tržište i počele da prodaju pivo. Udovice ili neudate žene koristile su svoju fermentacijsku veštinu kako bi zaradile dodatni novac, dok su se udate žene udružile sa svojim muževima kako bi vodile pivarski posao.

Pivari su optuživali pivarice da su veštice!

Vratimo se na tržnice u Engleskoj u srednjem veku ili renesansi, verovatno ćemo pronaći neobičan prizor žena koje nose visoke šiljaste kape. U mnogim slučajevima te su žene stajale ispred velikih kotlova, ali nisu bile veštice, nego su se bavile pivom.

Pročitajte još: Svi ga vole, jer podiže raspoloženje, ali udara i u mozak i to ne zbog alkohola

Šiljaste kape za prepoznatljivost
Nosile su visoke šiljaste kape kako bi kupci mogli da ih vide na prepunoj tržnici.

Svoje pivo prevozile su u kotlovima. A one koje su pivo prodavale izvan trgovina, nisu držale mačke zato što su bliske demonima, već da bi miševe držale podalje od žita.

Neki tvrde da ikonografija koju povezujemo sa vešticama, od šiljastog šešira do kotla, potiče od žena koje su bile majstorice u kuvanju piva.

Baš kad su se žene učvrstile na tržištima piva u Engleskoj, Irskoj i ostatku Evrope, započela je reformacija. Verski pokret, koji je nastao početkom 16. veka, propovedao je strože rodne norme i osuđivao vračanje.

Muški pivari videli su svoju priliku. Kako bi smanjili konkurenciju u trgovini pivom, optuživali su neke pivarice da su veštice i da koriste kotao za pripremu čarobnih napitaka umesto pića. Nažalost, glasine su uzele maha.

Pročitajte još: RAKIJA kaže: "Hoću da se ženim!" A, šta kaže muškarac koji pije PIVO?

Neki muškarci zapravo nisu verovali da su pivarice veštice. Međutim, mnogi su verovali da žene ne bi trebalo da troše vreme na izradu piva.

Foto: Depozit

Taj postupak je dugotrajan i traži predanost. Satima se pripremao ale, čistili se podovi i dizali teški snopovi raži i žita. Da žene ne kuvaju ale, imale bi znatno više vremena za odgajanje dece. U 16. veku neki gradovi su, poput engleskog Čestera, zabranili većini žena da prodaju pivo, zabrinuti da će mlade supruge postati stare usedelice.

Dominacija muškaraca u industriji piva se zadržala

Dominacija muškaraca u industriji piva se zadržala, deset vodećih pivarskih kompanija na svetu vode direktori i uglavnom imaju sve muške članove uprave.

Pročitajte još: Nakon objavljenog istraživanja o pivu žene će biti ljute, a muškarci presrećni

Vodeće pivarske kompanije obično prikazuju pivo kao muško piće. Neki naučnici čak su otišli toliko daleko da su oglase za pivo nazivali "priručnicima za muževnost". Čini se da takva polna diskriminacija postoji i u manjim zanatskim pivarama.

Studija Univerziteta Stenford otkrila je da dok 17 posto pivara ima direktorku, samo 4 posto tih poduzeća zapošljava majstoricu piva, odnosno stručnog nadzornika koji nadgleda postupak kuvanja.

Ne mora biti tako. Kroz veći deo istorije nije bilo tako.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas