Oglas
· · Komentari: 0

Ovih pet stvari barmeni nikako ne vole: Mislimo da smo ljubazni a samo im otežavamo posao

Da li ste nekada pomislili da je sjajna ideja da barmena častite pićem, često razgovarate s njim i pomažete mu da pospremi čaše? Iako ovo deluju kao ljubazni potezi, kojima se nadamo da mu olakšavju posao, zapravo mogu biti velike greške. Šta ne bi trebalo da radimo kada sedimo za barom i kako da budemo "dobra mušterija"?

1708507702_shutterstock_1368755939.jpg
Foto: Shutterstock
Oglas

Tipični prikaz barmena u filmu je neko ko je spreman da razgovara sa svakom mušterijom, ko je uvek raspoložen, ko će rado da podeli piće i čak da se zabavlja zajedno sa nama. Međutim, realnost je vrlo drugačija, jer su barmeni obučeni profesionalci, koji su tu da obave svoj posao i pruže nam uslugu, a sklapanje prijateljstava sa mušterijama nije u opisu posla. Čak iako izbegavamo očigledne greške, postoji nekoliko ljubaznih navika koje barmenu zapravo mogu da otežaju posao, bez obzira da li se nalazimo u noćnom klubu ili u hotelskom baru:

Tražimo da popiju piće sa nama

Iako ovo deluje kao sjajan način da barmenu pokažemo da smo dobro raspoloženi i zadovoljni uslugom, zapravo nije toliko pristojna navika kao što mislimo. Lako nam je da zaboravimo da barmen samo radi svoj posao (posebno ako je atmosfera opuštena i osećamo se radosno), ali pošto ni sami ne bismo pili na svom radnom mestu, ne bi to trebalo ni da očekujemo od onog koji nas služi.

Umesto toga, novac koji bismo potrošili na piće možemo da ostavimo kao napojnicu, ako zaista želimo da pokažemo zahvalnost.

"Iznenadi me!"

Kada odlučimo da našu porudžbinu potpuno prepustimo barmenu, to može da znači da verujemo njegovom znanju i iskustvu, što verujemo da bi trebalo da shvati kao kompliment. Ipak, ukusu su različiti i ne bi trebalo da toliku odgovornost prepuštamo osobi koja nas služi.

Umesto toga, možemo da opišemo koje ukuse volimo i da nam barmen pomogne da odaberemo adekvatno piće, a ako zaista želimo pravo iznenađenje, onda ne bi trebalo da se žalimo ako nam se izbor nije dopao.

Čišćenje prosutog pića i razbijenog stakla  

Ako smo ispustili piće, možemo da osetimo potrebu da počistimo nered. Međutim, na ovaj način verovatno samo otežavamo posao radnicima, posebno ako koristimo na desetine salveta i prikupljamo staklo golim rukama. Osim što se može napraviti još veći nered, možemo da se povredimo, što potencijalno predstavlja problem za ugostiteljski objekat.

Bolje je da osoblje obavestimo o situaciji i pustimo ih da počiste, jer će sigurno biti efikasniji i brži od nas (i zahvalni što se nismo umešali).

Samostalno pospremanje

Kada želimo da barmenu olakšamo posao, možemo da osetimo potrebu da sami ubacimo sve iskorišćene slamke i salvete u prazne čaše. Međutim, ovo samo stvara još više posla za njega, jer posle toga mora da vadi vlažne (i verovatno slepljene) salvete iz čaša, kako bi se pravilno isprale.

Ono što možemo je da skupimo sve čaše i salvete u jedan deo stola, ali nije potrebno da radimo više od toga, jer radnici uglavnom imaju sopstveni sistem čišćenja. Isto važi i za restorane, gde nije preporučeno da sami slažemo tanjire.

Pričanje životne priče i flertovanje

Nekada možemo da pomislimo da je barmenu dosadno, posebno ako nema prevelike gužve, te želimo da sa njima razgovaramo. U većini slučajeva, to se završi tako što im pričamo detalje o sebi i svom životu, misleći da im činimo uslugu, da im posao tako postaje zanimljiviji.

Ipak, verovatno se dešava poptuno suprotno, jer barmen nije u obavezi da ćaska sa nama. Isto važi i za flertovanje - ako nam se barmen smeši i učtiv je, to samo znači da je profesionalac i da želi da imamo pozitivni iskustvo, a ne da mu se dopadamo, tako da je bolje da se ustručavamo od bilo koje vrste flertovanja i izbegnemo neprijatnosti.

(RT)

 

BONUS VIDEO:

 

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas