· · Komentara: 0
fizička aktivnost

Vežbanje tokom TRUDNOĆE: Šta možete da radite

Pored pravilne ishrane i fizička aktivnost za vreme trudnoće doprinosi kvalitetnom razvoju bebe. Stručnjaci savetuju kako da pravilno vežbate u trudnoći...

1601034429_Depositphotos_190609778_s-2019.jpg
Foto: Deposit

Vežbanje u trudnoći nije dobro samo za vas, već pomaže i vašoj bebi da ostane zdrava. Zbog toga je poželjno da redovno vežbate ukoliko je sve u redu sa vašim zdravljem.

Redovno vežbanje pomoći će vam da smanjite bol u leđima, da ne dobijete na kilaži tokom trudnoće i smanjićete rizik od gestacijskog dijabetesa i preeklampsije.

- Naravno, praktikujte umerene vežbe i slušajte svoje telo - savetuje dr Dajana Ramos, asistentkinja na Medicinskom fakultetu Univerziteta u Kecku.

Pročitajte još: Ovo su 3 brazilske brze VEŽBE za ZATEGNUTU ZADNJICU, a rade ih POZNATE MANEKENKE (VIDEO)

Foto: Deposit

Evo kako da pravilno vežbate tokom trudnoće:

Podižite manje tegove

Stručnjaci savetuju da kada dižete tegove nikako ne držite dah i ne dižete velike težine, jer to može stvoriti dodatni pritisak u području stomaka i karlice.

Radite takozvani  "Talk Test"

- Trudnoća stvara promene u vašem kardiovaskularnom sistemu, tako da praćenje brzine otkucaja srca uređajem za praćenje nije najbolji način za procenu koliko dobro vežbate - tvrdi fizioterapeutkinja Kari Pagliano.

Umesto toga koristite "Talk Test" koji detektuje kojim intenzitetom vežbate.

Pročitajte još: PRESKAKANJE VIJAČE: Trening za CELO TELO (VIDEO)

- Ako vam je potrebno više od jednog minuta nakon vežbe da biste uhvatili dah i uspostavili normalan govor,  verovatno nepravilno vežbate - kaže Pagliano. 

Poenta je da pored toga što vežbate možete pravilno da dišete i da pričate. 

Foto: Deposit

Polako sa trbušnjacima

- Tokom trudnoće, zaista treba izbegavati trbušnjake - ustvari, u nekom trenutku mogu biti štetni - kaže Batles. 

Posle trećeg tromesečja preporučuje se da radite čučnjeve koji će sasvim dovoljno aktivirati vaše stomačne mišiće. 

Pročitajte još: ŠMINKA prilikom TRENINGA: Zbog ovoga NE TREBA da je nosite

Iako je vežbanje u trudnoći zdravo i preporučljivo, ako osećate bol u grudima, imate vrtoglavicu, vaginalno krvarenje, propuštanje amnionske tečnosti, bolne kontrakcije, glavobolju, bol u mišićima koja utiče na vašu ravnotežu ili otoke morate odmah prestati sa vežbanjem i konsultovati se sa vašim lekarom.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.