Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
Легенда

"Абарт" је име које у Србији изазива посебно поштовање (ФОТО)

Аутомобили са знаком "шкорпиона" на хауби били су и остали синоним за најузбудљивије спортске машине

1595935910_ABART-NASLOVNA.jpg
Фото:"ФЦА"
Oglas

Сви чувени српски (и југословенски) возачи с краја шездесетих па све до средине осамдесетих година прошлог века, су на самим почецима своје каријере пекли занат у "Националној класи". "Фића" или "застава 750" која се по лиценци "Фијата" производила у Крагујевцу био је аутомобил који је лако преправљан за тркачке стазе, није био превише скуп (сетите се Флојда из култног филма "Национална класа") и у први план је истицао мајсторство возача.

Прочитајте још: За ово летовалиште вам НЕ ТРЕБА ТЕСТ НА КОРОНУ, а прави је рај за ОДРАСЛЕ (ФОТО)

Постојала је и јача верзија, чувене "фиће абарт" (чак је и у Раковици прављен мотор по узору на "Абарте" из Италије), које су нашим асовима као нове биле прескупе ("фијат абарт 1000" коштао је у то доба као "ферари дино") па су увожене половне што је давало шансу нашим механичарима да досегну звездане тренутке!

Карло Абарт (Фото:ФЦА")

И дан данас је "абарт" у Србији појам возила високих перформанси које може да, "као од шале", у прашини иза себе остави много скупоценија и моћнија возила.

Компанију "Абарт" основао је италијански занесењак Карло Абарт 1949. године. Лого, стилизовани шкорпион на жуто-црвеној подлози сада је у власништву групације "Фијат-Крајслер аутомобили".

Прочитајте још: Јапанци направили најатрактивнију верзију најпродаванијег возила на свету! (ФОТО)

Карло Абарт је био спортски директор "Цисиаталија" фабричког тркачког тима од 1947. Проблеми са финансијама који су захватили ову радионицу 1948. зауставили су производњу модела "202 купе". Спаса није било на видику па је 1949. оснивач "Циситалије" Пјеро Дусио одлетео у Аргентину. Компанију је тада преузео Карло Абарт  уз подршку Арманда Скаљарианија па је 31. марта 1949. године у Болоњи основан "Абарт"! Карлов астролошки знак "шкорпија" је изабран за компанијски лого.

Наследство пропале "Циситалије" је садржало и пет модела "204" и један "Д46" који су завршени и на њих је стављен чувени лого. Тако је настала једна од најуспешнијих прича италијанског аутомобилизма. У тиму "Абарта" возили су тих година великани попут Тација Нуволарија, Франка Кортезеа, Пјера Таруфија. Они су освајали трофеје на многим великим тркама и релијима тих година, а компанија је правила специјалне делове за "Фијат", Ланчу", Симку"... 

Фото:"ФЦА"

Компанија се 9. априла 1951. сели у Торино. "Абарт" се чвршће повезује са "Фијатом" 1952. године када је направљен "абарт 1500 бипосто" на механици  "Фијата".

У шездесетим годинама прошлог века на брдским тркама, кружним стазама, у класама од 850 до 2.000 кубика, "абарт" се успешно носио са "поршеом 904" и "ферари дином"! Чувени Ханс Херман је био фабрички возач од 1962. до 1965. победивши и 500 километара Нирбургринга 1963. са сувозачем Тедијем Пилетом. "Абарт" је имао и чудан договор са Јоханом Абтом по коме је овај могао да вози фабричка кола потпуно бесплатно ако победи у трци на којој вози! Од 30 трка 29 пута је био први и једном други!

Прочитајте још: „Фијат 500 тополино“ је доказ да величина није битна (ФОТО/ВИДЕО)

"Абарт" је за многе друге компаније правио чувене ауспухе. Тако је и легендарна "ламбрета" модел "Д" и "ЛД" имала ове ауспухе. Сматра се да је "ламбрета" у класи 125 кубика , баш захваљујући "Абартовом" издувном систему поставила и неколико брзинских рекорда у то доба. "Абарт" је помагао и "Поршеу" и "Симки" код развоја спортских аутомобила. Компанију  31. јула 1971. преузима "Фијат", али та аквизиција није обелодањена све до 15. октобра те године. Како "Фијат" није био заинтересован за оделење ""Рипарто корсе", њега уступа Енцу Осели. Он касније прави тим "Осела рејсинг" и то означава и крај надметања "Абарта" на брдским тркама и у надметању спортских прототипова.

Фото:"ФЦА")

Под капом "Фијата" руководство над "Абартом" преузима конструктор мотора Аурелио Лампреди. Припремани су "Фијатови" рели аутомобили, попут "фијата 124 абарта рели" и "фијата 131 абарт". У децембру 1977. "Фијат" обједињује "Абарт" и "Сквадра корса Ланчу" ( под називом ЕАСА - "Одељење за активни спортски атомобилизам") и за директора поставља Чезара Флорија док је Данијел Одето постављен за спортског директора. Та сарадња је довела до рели модела "Ланче" који су освајали светске шампионате!

Прочитајте још: Уложили су милијарду марака пре 35 година и направили аутомобил са КАТАЛИЗАТОРОМ! (ФОТО)

"Фијат" је одлучио да 1. октобра 1981. издвоји "Абарт"  и да га у спортском одељењу замени са дивизијом "Фијат ауто спортива". Тада је "Абарт" правио неке комерцијалне моделе "Фијата", "Ланче" и "Аутобјанкија" које је ребрендирао попут модела "аутобјанки А112 абарт". Осамдесетих година прошлог века име "Абарт" компанија из Торина је користла за ознаку неких спортских верзија попут "фијата ритмо абарта ТЦ".У 2000.  је направљен "фијат стило абарт". Од 1. фебруара 2007. "Абарт" је поново успостављен од стране "Фијата" као независна компанија која је 100 одсто у власништву "Фијата". Први модел који је направљенс са значком "шкорпиона" после тога био је "абарт гранде пунто". 
Бренд је смештен у "Официне 83" део старе "Мирафјори" фабрике у Торину.

                                     Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas