Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
Загонетка

Да ли знате како је настао ШКОДИН ЛОГО и какве везе имају индијанци и чешки председник Масарик са тим? (ФОТО)

Чувени лого на хауби познатих аутомобила је стилизована "летећа стрела"

1594728622_skoda-naslovna.jpg
Фото:"Шкода"
Oglas

Да ли знате шта значи и како је настао лого чувене чешке фабрике аутомобила "Шкода"? Иако је тешко у то поверовати тај симбол је у ствари стилизована индијанска стрела и перјаница поглавице!

Прича о настанку овог лога "Шкоде" иде овако:

Комерцијални директор "Шкоде" у то време био је Томаш Маглич. Он је у канцеларији у Плзену код једног свог директора видео портер индијанског погалавице негде 1918.-1919. И добио је инспирацију...

 Две варијанте логоа биле су регистроване 15. децембра 1923, у "Канцеларији за лого и дизајн"  у Плзену. Прва варијанта коришћена 1924. и 1925. била је крилата стрела са пет стилизованих пера у круги са речи "Шкода".

Друга варијанта показивала је стрелу са три пера у кругу. Стреле у обе варијанте су биле усмерене на десно.

Јасно је да то није стилизовао неки аматер, али аутор логоа "Шкоде" није познат. Помињало се у то доба, али никада није званично потврђено да је то дело чувених чешких скулптора Отакара Шпанијела и Ота Гудфројнда.

Многи историчари сугеришу да је "кривац" технички дитректор "Шкоде" у седишту фирме у Прагу, др Скора, који је наводно организовао неко интерно такмичење...

Прва "Шкода" из 1926. (Фото:"Шкода")

 Било како било, ово је постао један од најпрепознатљивијих знакова у аутоиндустрији. Ипак, и лого "Шкоде" се годинама мењао.

Компаније је почела са радом 1895. у Младој Болеслави као "Лорен и Клемент" правећи бицикле и мотоцикле. Под именом "Славија". Одатле и први лого који је био точак са листовима. Имена оснивача компаније  су додата и постала су главни мотив новог знака.

Лого 1895. - 1905. (Фото:"ШКода")

Производња аутомобила кренула је 1905, а на хауби се појавио лого "Лорен и Клемент".

Изглед знака Л&К настао је под утицајем раних 20-тих година и уметничког правца Арт Ноувеау. Вероватно због игре речи између имена Вацлав Лаурин и ловоровог листа, иницијали двојице оснивача су окружена ловоровим венцем као симболом победе.

Лого 1905.- 1925. (Фото:"ШКода")

Овај лого је је красио аутомобиле ове куће све до 1925. када га је заменио знак "Шкоде". Од тада је у употреби и име "Шкода".

Упркос потпуно другачијем имену, нови дизајн знака се дизајнерски надовезује на претходни. "Шкода" лого има нови овални облик, име бренда и ловоров лист.

Лого 1925.- 1926. (Фото:"Шкода")

Знак са познатом "крилатом стрелом" први пут је употребљен 1926.године. Занимљиво да је први аутомобил са именом "Шкода" испоручен тадашњем чешком председнику Томашу Масарику.

Аутомобил Томаша Масарика из 1926. (Фото:"ШКода")

"Шкода" је некако традиционално увек испоручивала аутомобил за председнике своје земље. Рекли бисмо, Масарик је утемељио ту традицију...

Лого 1926.-1933. (Фото:"Шкода")

Овај "плави" лого је коришћен све до 1990. када је знак обојен у зелено а додата је и црна боја која, кажу, даје дозу оригиналности. и симболизује стогодишњу традицију (зелена еколошку производњу).

Лого 1990. - 2011. (Фото:"Шкода")

Под слоганом "Нова снага Шкоде", 2011. године "Шкода" презентује најважије елементе свог новог имиџа - свежину и прецизност.

Лого 2011-2016. (Фото:"Шкода")

Традиционална крилата стрела је у новим бојама и изглада другачије и јасније него икада пре.

Нови лого је представљен 2016. и заснива се на  на слогану "Дривен бy Инвентивенесс. Цлевер Идеас - Синце 1895", што представља пут "Шкоде" ка клијенту и његовим потребама уз очување историје и вредности.

Лого од 2016. (Фото:"Шкода")

Редизајнирани знак који је представљен у другој половини 2016. године је део новог идентитета и илуструје блиске везе са "Фолксваген групом". Једина приметна разлика тиче се назива који се налази испод знака крилате стреле у хромираном кругу.

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas