Oglas
· · Komentari: 0
Zagonetka

Da li znate kako je nastao ŠKODIN LOGO i kakve veze imaju indijanci i češki predsednik Masarik sa tim? (FOTO)

Čuveni logo na haubi poznatih automobila je stilizovana "leteća strela"

1594728622_skoda-naslovna.jpg
Foto:"Škoda"
Oglas

Da li znate šta znači i kako je nastao logo čuvene češke fabrike automobila "Škoda"? Iako je teško u to poverovati taj simbol je u stvari stilizovana indijanska strela i perjanica poglavice!

Priča o nastanku ovog loga "Škode" ide ovako:

Komercijalni direktor "Škode" u to vreme bio je Tomaš Maglič. On je u kancelariji u Plzenu kod jednog svog direktora video porter indijanskog pogalavice negde 1918.-1919. I dobio je inspiraciju...

 Dve varijante logoa bile su registrovane 15. decembra 1923, u "Kancelariji za logo i dizajn"  u Plzenu. Prva varijanta korišćena 1924. i 1925. bila je krilata strela sa pet stilizovanih pera u krugi sa reči "Škoda".

Druga varijanta pokazivala je strelu sa tri pera u krugu. Strele u obe varijante su bile usmerene na desno.

Jasno je da to nije stilizovao neki amater, ali autor logoa "Škode" nije poznat. Pominjalo se u to doba, ali nikada nije zvanično potvrđeno da je to delo čuvenih čeških skulptora Otakara Španijela i Ota Gudfrojnda.

Mnogi istoričari sugerišu da je "krivac" tehnički ditrektor "Škode" u sedištu firme u Pragu, dr Skora, koji je navodno organizovao neko interno takmičenje...

Prva "Škoda" iz 1926. (Foto:"Škoda")

 Bilo kako bilo, ovo je postao jedan od najprepoznatljivijih znakova u autoindustriji. Ipak, i logo "Škode" se godinama menjao.

Kompanije je počela sa radom 1895. u Mladoj Boleslavi kao "Loren i Klement" praveći bicikle i motocikle. Pod imenom "Slavija". Odatle i prvi logo koji je bio točak sa listovima. Imena osnivača kompanije  su dodata i postala su glavni motiv novog znaka.

Logo 1895. - 1905. (Foto:"ŠKoda")

Proizvodnja automobila krenula je 1905, a na haubi se pojavio logo "Loren i Klement".

Izgled znaka L&K nastao je pod uticajem ranih 20-tih godina i umetničkog pravca Art Nouveau. Verovatno zbog igre reči između imena Vaclav Laurin i lovorovog lista, inicijali dvojice osnivača su okružena lovorovim vencem kao simbolom pobede.

Logo 1905.- 1925. (Foto:"ŠKoda")

Ovaj logo je je krasio automobile ove kuće sve do 1925. kada ga je zamenio znak "Škode". Od tada je u upotrebi i ime "Škoda".

Uprkos potpuno drugačijem imenu, novi dizajn znaka se dizajnerski nadovezuje na prethodni. "Škoda" logo ima novi ovalni oblik, ime brenda i lovorov list.

Logo 1925.- 1926. (Foto:"Škoda")

Znak sa poznatom "krilatom strelom" prvi put je upotrebljen 1926.godine. Zanimljivo da je prvi automobil sa imenom "Škoda" isporučen tadašnjem češkom predsedniku Tomašu Masariku.

Automobil Tomaša Masarika iz 1926. (Foto:"ŠKoda")

"Škoda" je nekako tradicionalno uvek isporučivala automobil za predsednike svoje zemlje. Rekli bismo, Masarik je utemeljio tu tradiciju...

Logo 1926.-1933. (Foto:"Škoda")

Ovaj "plavi" logo je korišćen sve do 1990. kada je znak obojen u zeleno a dodata je i crna boja koja, kažu, daje dozu originalnosti. i simbolizuje stogodišnju tradiciju (zelena ekološku proizvodnju).

Logo 1990. - 2011. (Foto:"Škoda")

Pod sloganom "Nova snaga Škode", 2011. godine "Škoda" prezentuje najvažije elemente svog novog imidža - svežinu i preciznost.

Logo 2011-2016. (Foto:"Škoda")

Tradicionalna krilata strela je u novim bojama i izglada drugačije i jasnije nego ikada pre.

Novi logo je predstavljen 2016. i zasniva se na  na sloganu "Driven by Inventiveness. Clever Ideas - Since 1895", što predstavlja put "Škode" ka klijentu i njegovim potrebama uz očuvanje istorije i vrednosti.

Logo od 2016. (Foto:"Škoda")

Redizajnirani znak koji je predstavljen u drugoj polovini 2016. godine je deo novog identiteta i ilustruje bliske veze sa "Folksvagen grupom". Jedina primetna razlika tiče se naziva koji se nalazi ispod znaka krilate strele u hromiranom krugu.

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas