· · Коментара: 0
Историја

И ова три бисера су изашла из радионица "Крајслера" (ФОТО)

Америчка компанија није позната само по непревазиђеним "џиповима"

1597829067_turboina-1963.jpg
"Крајслер турбина" из 1963. Фото:"ФЦА"

Амерички аутомобилски гигант "Крајслер", који је сада део групација "Фијат-Крајслер аутомобили", најпознатији је нашим читаоцима као произвођач ненадмашног "џипа", али у својој богатој историји ова компанија је направила неке од аутомобила који су били заиста посебни.

Један од непревазиђених ауто-икона двадесетих година прошлог века је "крајслер империјал". Представљен је 1925. а производња је кренула годину дана касније. Прича каже да је Волтер П. Крајслер одлучио да направи конкурента "Кадилаку", "Линколну", "Пакарду", "Дузенбергу" на пољу луксузних аутомобила.

"Империал" из 1925. (Фото:"ФЦА")

Понудио је своју верзију луксузне крстарице "империјал" која је имала мотор од шест цилиндара и 92 КС који му је омогућио да иде брзином од 125 килоемтара на час, а да убрзава до 100 километара на час за мање од 20 секунди.

Био је толико "брз" да су га узели да буде "пејс кар" на трци "500 миља Индијанаполиса". Аутомобил је био дугачак 4.661 мм.

Други бисер прелепе ниске аутомобила ове компаније који вам представљамо је "тандерболт из 1940." Настао је у време популарног "Арт деко" дизајна и са својим складним, за то време ипак необичним линијама, телом од алуминијума изазвао је јако позитивне реакције јавности.

"Тандерболт" из 1940. (Фото:ФЦА")

Уградили су му мотор од осам цилиндара, који му је дао око 150 "коња" сасвим довољних да у то време руши брзинске рекорде у "Сланој пустињи" у САД.

У Боневилу су достигли максималну брзину од 357,53 миље на час!

Оно што је посебно занимљиво је да је, без обзира на јаку заинтересованост потенцијалних купаца, направљено само пет или шест комада "тандерболта". Изложено је било пет примерака у Њојорку на Салону аутомобила, али је Крајслер  одустао од серијске производње.

Прочитајте још: Занимљив историјат "плавог светла" на аутомобилима: Од свеће до ротације! (ФОТО)

Занимљиво је и да је 1993. Крајслер направио концептно возило по узору на "тандерболт". Један, добро очуван примерак је продат на аукцији у Аризони 2009. за 1.175.000 долара! У овој причи о моделима Крајслера ево и нашег насловног модела. "Крајслер турбина" из 1963. године. Овај модел се производио 1963. и 1964. године. Каросерију је радио италијански студио "Гхиа" а склапао се у Детроиту. Дизајн потписује Елвуд Енџел.

Прочитајте још: Суд у Лондону тврди да ова два аутомобила НЕ ЛИЧЕ: Шта ви кажете?

Направљено је само 55 примерака. Пет за изложбе и 50 за купце. "Турбина" је покретана мотором "А-831", правом гасном турбином који је могао да користи више врста горива. Мењач је био тростепени утоматик.Аутомобил је имао серво кочнице, серво волан. Деловао је импресивно са дужином од 5.121 м.Турбина аје испоручивала 130 КС при 36.000 обртаја у минуту а максимална брзина је била око 194 километра на час. Убрзање од 0 до 100 километара на час је било испод 12 секунди.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.