· · Коментара: 0
САВЕТИ

Ове намирнице су много здравије када се скувају

Поједине намирнице иако волимо да једемо свеже, своје здраве састојке дају тек након кувања

1622988789_povrce.jpg
Фото: депоситпхотос

Постоје намирнице које је боље јести свеже, али исто тако има и оних које су много здравије када их скувате, а међу њима су:

Прочитајте још: Погрешно сте мислили: Млеко је одлично за холестерол, али само у ОВОЈ количини

Парадајз

Парадајз у себи садржи хемијску компоненту која се зове ликопен, а која се сматра антиоксидансом. Кување парадајза с маслиновим уљем 15-30 минута повећава садржај ликопена, а због тога нутриционисти препоручују да од парадајза припремите сос затестенину рибу или пилетину.

Шаргарепа

Кухвање шаргарепе звучи помало непотребно будући да је ово поврће одлично и сирово, међутим кување у врућој води отпушта антиоксидансе захваљујући којима се сачува више каротеноида и витамина Ц. Каротеноид помаже у заштити тела од слободних радикала, који је одличан за ваше здравље. Шаргарепу можете и испећи, али и прелити са мало меда и јаворовог сирупа.

Купус

Купус је богат храњивим вредностима како год га конзумирамо, али кување купуса повећава садржај гвожђа. Иако купус садржи исту количину калцијума сиров и куван, како бисте повећали количину калцијума које ваше тело стварно апсорбује, можете да га користити с осталим намирницама које су богате калцијумом. На пример, можете направити пицу с рикота сиром и прекрити је са мало купуса.

Брескве

Брескве током процеса конзервације се кувају, што у потпуности извлачи њихове храњиве вредности. У конзервираној варијанти витамин Ц се сачува и до 2 године док у фрижидеру или на кухињском шанку с временом губи своју снагу. Такође, брескве из конзерве садрже и до 10 пута више фолне киселине, чији недостатак у организму може довести до анемије.

Спанаћ

Сиров спанаћ садржи веће количине фолне киселине, витамина Ц, Б2 и Б3 и калијума од куваног спанаћа. Међутим, када се скува, садржи веће количине витамина А, Е и Б1, протеина, влакана, цинка, калцијиума и гвожђа.

Прочитајте још: ТРЕШЊЕ: Чињенице које нисте знали о овом укусном воћу

Печурке

Кувањем печурки  ослобађа се њихов пуни храњиви потенцијал – појачавају се антиоксиданси и двоструко се повећава количина храњивих ствари као што су влакна, витамин Д, витамин Ц, калијум, гвожђе и фолна киселина.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.