· · Коментари: 0
ЛЕТЕЊЕ АВИОНОМ

Решене МИСТЕРИЈЕ У АВИОНУ: Зашто маску прво морамо ставити СЕБИ, као и зашто морамо подићи ролетне на прозорима?

Да ли се правила током летења морају поштовати, и шта стоји иза тога што нам кабинско особље говори

1667551497_stjuardesa.jpg
Фото. Профимедиа

За многе је летење авионом стресан и узбудљив догађај. Поред свих начина путовања, авијација је и даље најефикаснији и најбржи начин стизања на жељену дестинацију.

Поред доласка на време за чекирање, провера да ли су спаковане ствари у торбама и коферима по прописаним димензијама за дату компанију, чекања у редовима, сигурносне провере, још је пуно ствари које доприносе да се многи осећају анксиозно пред сам лет. 

Још ако томе додамо да ваш лет касни, или путујете са децом, сложићете се да је много разлога за нервозу.
Међутим, многе ствари које се дешавају на аеродрому и везано за сам авион и посаду, било да су техничке или логистичке природе, увек је у позадини да  безбедност мора бити на највишем могућем нивоу, а на неке ствари- попут кашњења, веома ретко може да се утиче, јер ово ни компанијама не иде у прилог. Веома често разлог лежи у  метеоролошким условима, гужви на аеродромима, или ланчана реакција кашњења претходних летова истог авиона.

Фото: Профимедиа

Разлога је много, али безбедност увек мора  бити приоритет. На самом авиону постоји мноштво правила, које је добро испоштовати баш из истог разлога- ваше личне безбедности, као и оних са ким путујете. 

Тако да следећи пут, када видите летачко особље како демонстрира безбедносне процедуре, скините слушалице, погледајте и послушајте, јер ово није тек нека забавна кореографоија, већ је смишљено да вас упути где су излази у случају опасности, чему служе светлеће траке на поду, као и коме прво ставити маску у случају декомпресије.

Многим људима који користе ово превозно средство, није јасно на шта нас све то стјуардесе/стјуарти упозоравају приликом обезбеђивања кабине авиона за полетање или слетање, као и током лета. Разјаснићемо за вас пар мистерија:

Зашто ролетнице на прозорима морају бити подигнуте за слетање и полетање

Број кабинског особља у односу на број путника у комерцијалној авијацији је неупоредиво мањи, а сама посада током ових 'критичних фаза' лета мора седети на својим местима, везани, тако да је велики део авиона, и спољашњих услова, у овом тренутку  ван њиховог видног поља. Тако да овом приликом, ви сте њихове очи и уши, и уколико приметите дим и или пак неку небезбедну ситуацију кроз свој прозорчић, током таксирања или слетања, наравно и током лета, одмах алармирајте особље. Из истог разлога, слушалице је увек пожељно скинути за полетање и слетање, као и током демонстрирања безбедоносних процедура.

Прочитајте још: Дара Бубамара у Цецином загрљају: Сви чекају реакцију Јелене Карлеуше (ВИДЕО)

Зашто није добро остављати торбе на излазима и пролазима

У случају евакуације, свака секунда је битна. У идеалном случају, за 90 секунди треба евакуисати све путнике са авиона. Путнику поред вас, уколико седи на средњем седишту или поред прозора, ваша торба на поду може бити препрека, или се чак може саплести током евакуације, а тада је сваки тренутак од животног значаја. Такође, од круцијалног је значаја, ако икада до евакуације дође, никада не јурити за својом торбом или пртљагом, већ спашавати своју главу, и што је пре могуће тражити пут до првог излаза, јер никада не знате која је опасност у питању, да ли ће се већ наредне секунде појавити  дим или ватра. Прироритет су људски животи, док су личне ствари мање важне у том тренутку. Иако је мали број људи који ће током свог живота доживети овакву ситуацију на авиону, могућност је ипак ту, и увек треба бити спреман.

Знак за обавезно везивање

Када је овај знак укључен, у обавези сте да останете на својим седиштима везаних појасева. Тоалети су у том тренутку закључани, и не смеју се употребљавати све док пилоти не искључе знак. Иако вам се чини да се ништа не дешава, пилоти знају и имају добар разлог зашто су га укључили, верујте им. Некада су најјаче турбуленције и ваздушне масе, непредвидиве. Уколико се питате- 'па како могу стјуардесе да се крећу, зашто се и оне не вежу?' У авијацији су процедуре јасно написане, из искуства онога што нико не жели да се понови, па тако постоје норме до ког тренутка је нешто допуштено кабинском особљу, а која је команда када и они морају сести.
Све што се дешава је ради безбедности, нико то не ради намерно да вас ''мучи'', напротив.

Прочитајте још: Ево ШТА СЕ ДЕСИ када убаците ВЛАЖНУ МАРАМИЦУ у машину за веш

Зашто уколико испадну кисеоничке маске, прво маску треба ставити себи

Време за које се остаје без кисеоника у мозгу  и свести је кратко, јер притисак на авиону може нагло опасти. Зато је веома битно, посебно за родитеље који путују са децом, да они прво ставе маске себи, па тек онда деци. Уколико они остану без свести, можда неће бити никога доступног да помогне деци.

 

Фото. Профимедиа

Још пар савета за вашу удобност и безбедност током лета: оборено седиште тако да ''лежите на крилу'' другог путника који седи иза вас, осим што је ствар опште културе, а и свакако не бисте желели да вама тако путник испред ствара нелагодност, битно је подићи током полетања и слетања због безбедности.  Обућа током лета не би  требало да се скида, уколико  дође до неких непланираних околности, да не причамо о комфору осталих којии су на лету са вама; посебно никако не идите боси у тоалет авиона, из хигијенских разлога; сточићи морају бити затворени када вас особље посаветује, током турбуленције, као и лаптопови одложени.

Надамо се да су сада неке ствари мало јасније, а уколико некада желите да знате разлог иза нечега, што вам љубазна стјуардеса саопшти, слободно их питајте.

БОНУС ВИДЕО:

 

 

 

 

 

 

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.