· · Коментари: 0

Како се оставља добар ПРВИ УТИСАК? Савладајте вештину ГОВОРА ТЕЛА

Први утисци су мишљења која формирамо изузетно брзо и заснивају се на тренутним, ограниченим информацијама које су нам доступне

1685362108_shutterstock_719930293.jpg
Фото: Схуттерстоцк

Први утисци који људи стварају често су засновани на непосредним запажањима о карактеристикама, као што су како други изгледају, како се понашају, шта говоре и њихов општи став. Међутим, људи такође доносе своја прошла искуства, очекивања, предрасуде и погрешна схватања у ситуације када остављају први утисак.

Иако први утисци играју важну улогу у томе какво мишљење ћемо имати о некоме, како ћемо се опходити као и о томе какву ће будућност одређени однос имати – наша перцепција понекада може бити пристрасна и нетачна.
Пошто први утисци могу да буду погрешни, важно је да запамтите да када доносите судове о другим људима треба да узмете у озир мноштво информација које се налазе ван вашег тренутног опсега перцепције.

Како оставити добар први утисак

Ако покушавате да оставите добар утисак на друге људе, постоје неке стратегије које вам могу помоћи.

Будите свесни говора свог тела

Невербални сигнали могу да пренесу бројне информације, тако да је важно да се уверите да ваш говор тела појачава утисак који покушавате да оставите. Одржавајте отворен положај тела. Седите или станите усправно и држите руке са стране, а ноге исправљене. Прекрштање руку или ногу може изгледати одавати утисак да се бранимо или да смо затворени.

Пазите на изразе лица

Поред доброг говора тела, обавезно пазите које поруке шаљете и изразом лица. Осмех, на пример, може помоћи у преношењу топлине и искреног интересовања. Ако се осећате напето, на пример током интервјуа за посао или док говорите у јавности, покушајте да задржите опуштен израз лица. Истраживачи су открили да људе којима имају срећна и најсемјана лица доживљавамо као самопоузданије.

Обуците се прикладно

Изглед, укључујући и начин на који се облачите, може помоћи да се другима пренесу информације о томе ко сте ви. Ако сте прикладно обучени за ту прилику, то може помоћи људима да стекну добар утисак о вама. То не значи да не можете да се изразите кроз свој изглед, али је важно размотрити како желите да вас перципирају. Бирајте одећу која изгледа уредно, која одговара прилици и која ће вам помоћи да се осећате удобно и самопоуздано када упознајете нове људе.

Размотрите своје речи

Када разговарате са другима, фокусирајте се на изражавање које је учтиво и обраћајте се другима са поштовањем, уважавањем и без осуђивања. Нису ни све теме за разговор за све људе и за све прилике – разговори које водите са пријатељима су потпуно другачији од разговора које водите са људима које сте тек упознали.

Ћаскање је, на пример, вештина која може да вам буде корисна – неутралне теме као што су време, хобији, спорт, путовања и храна могу да буду сјајне када пробијамо лед. Уместо тога, покушајте да постављате отворена питања о другој особи, на пример шта чита или шта воли да ради у слободно време. То може да буде одличан начин да изразите искрено интересовање и помогнете другој особи да створи утисак да сте пажљиви и искрени.

Покажите интересовање за друге

Када разговарате са неким новим, вежбајте активно слушање. Будите истински заинтересовани за оно што имају да кажу и уверите се да слушате њихове одговоре. Фокусирање на другу особу је такође одлична стратегија ако сте забринути због упознавања нових људи. Ако се концентришете на другу особу, мање је вероватно да ћете се фокусирати на сопствену нервозу.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ


 

Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.