· · Коментара: 0

Колико су здрави флаширани сокови? Ако видите да на етикети пишу ОВЕ ДВЕ речи, бежите главом без обзира

Специјалисти за исхрану препоручују конзумирање пет порција воћа дневно. Међутим, има оних који овај захтев испуњавају кроз сокове. Да ли је могуће искористити својства течног воћа? Стручњаци имају одговор

1652445007_jaeyoon-jeong-yQpa7mO7YoM-unsplash.jpg
Фото: Унспласх

Потреба за физичким и менталним благостањем у ужурбаном савременом животу приморала нас је да тражимо алтернативе да се осећамо добро. Један од ових захтева је дневни унос најмање пет порција воћа и поврћа. С обзиром на ово, тржиште нуди широк избор опција, као што су воћни сокови, који обећавају да ће задовољити ове нутритивне потребе.

Пазите на етикету

Међутим, оно што многи занемарују је да ови флаширани производи имају адитиве који их не чине, како се мисли, савршеним савезницима за здравље. Нутриционисткиња Ејлен Бехан објашњава да је један од фактора који се најмање узима у обзир приликом конзумирања ових производа висок додатак калорија, што их чини једнаким или лошијим од газираних пића или безалкохолних пића. Поред тога имају и висок ниво конзерванса.

Прочитајте још: Шта вам се дешава у телу ако ПРЕСТАНЕТЕ ДА ПИЈЕТЕ МЛЕКО? Можете очекивати ОВИХ 11 промена

У ствари, она уверава да је на етикети један од кључева за сазнање да ли је сок 100 одсто природан, јер они на којима пише „пиће” или „воћни коктел” садрже оригинално воће у минималном проценту, што умањује његову праву нутритивну вредност.

Фото: Пиксабеј

„Порција воћа од пола шоље садржи око два грама влакана и доста витамина А и Ц. Порција поврћа од пола шоље садржи један до два грама влакана, пуно витамина А и Ц и практично нема натријума. Већина сокова од воћа и поврћа садржи мало влакана, а неки могу да садрже и велику количину натријума“.

Цела наранџа пет пута боља

Конзумирањем воћа и поврћа у соку они губе своја антиоксидативна својства присутна у кожи и љусци. Студија је показала да цела наранџа садржи до пет пута више антиоксиданата него чаша сока од поморанџе. Антиоксиданс се налази у белој пулпи и мембранама које раздвајају наранџасте сегменте један од другог.

Прочитајте још: Како испијање ШАМПАЊЦА одржава ваш УМ ЗАУВЕК ОШТРИМ? Научници имају одговор

Из ових разлога се препоручује избегавање флашираних сокова и уместо тога да се одлучите за свеже мешане сокове. Али ако желите да испуните своје дневне потребе за исхраном, идеално је да са собом носите ситно воће, које, осим што помаже у борби против проблема као што је гојазност, може смањити ризик од срчаних обољења. Осим тога, унос чврстог воћа и поврћа изазива осећај ситости, чиме се избегава анксиозност 'грицкања' између оброка, постајући велики савезници за одржавање здраве тежине.

Коначно, Бехан препоручује да увек пажљиво прегледате етикете, узимајући у обзир не само број калорија по порцији, већ и проценте натријума и шећера који ни на који начин не представљају благостање за здравље.

БОНУС ВИДЕО:

 
Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.