· · Коментара: 0

Нездраве навике које би нам могле учинити више ШТЕТЕ него КОРИСТИ: Смањите суплементе, а кућу немојте чистити у потпуности

Обично је потребан 21 дан доследног обављања нечега пре него што то постане навика

1655367062_alarm-clock-g068eed4da_640.jpg
Фото: Пиxабаy

Али понекад постоје штетне навике које морамо одмах да избацимо из нашег система. И што брже прелазимо на боље праксе, то ће бити бољи квалитет нашег живота.

Прочитајте још: РАСХЛАДИТЕ СЕ БЕЗ КЛИМЕ: Докторка открила трик са ТИГАЊЕМ И ЛЕДОМ који спушта температуру

1. Коришћење будилника

Потресна бука будилника вас нагло буди, што може бити штетно за ваше срце. Може изазвати пораст крвног притиска и подићи ниво стреса због налета адреналина. Тако изненадно устајање такође може довести до инерције сна , или стања умора и смањеног менталног и физичког учинка. Па како да се пробудимо без гласног звоњења наших сатова и телефона?

Стручњаци препоручују успостављање доследне рутине спавања покушавајући да задремате и устајете у исто време сваког дана, без аларма. Такође можете вежбати постепено буђење уз природно светло. Отварање ролетни и завеса или постављање кревета на место где сунчева светлост директно пада, може помоћи. Ако треба да се пробудите пре изласка сунца, можете купити будилнике са више умирујућих звукова.

2. Одржавање куће превише чистом

Апсолутна чистоћа је неопходна у неким срединама, као што су болнице, на пример. Али у кући, потпуно стерилно окружење може заправо изазвати одређене болести. Студије су подржале „хигијенску хипотезу“, која каже да деца која су одрасла у руралним подручјима и била изложена бактеријама, полену и животињској перути, имају јачи имуни систем. У међувремену, они који су одгајани у веома чистим срединама имали су већу вероватноћу да ће развити поленску грозницу, астму и алергије. Неки микроби су такође добри за тело јер нам помажу у нашој физиологији, метаболизму и функцијама мозга. Али то не значи да треба да престанете да чистите и да живите у прљавштини. Оно што можете да урадите је  да управљате начином на који стерилишете или сређујете ствари .

3. Узимање превише витамина и суплемената

Већина људи која узима мултивитамине то ради како би попунили празнине у исхрани. Али према студијама, узимање ових суплемената не доприноси нашем здрављу. Они не смањују ризик од срчаних обољења или рака, и не помажу у спречавању губитка памћења или опадања менталних способности. Међутим, један доказано ефикасан додатак је фолна киселина (узимана пре или током трудноће), која помаже у борби против дефеката неуралне цеви код беба. Стручњаци су упозорили и на узимање витамина растворљивих у мастима и води у огромним дозама. Превише витамина Ц растворљивог у води може изазвати камен у бубрегу, а превелике количине витамина А растворљивог у мастима могу утицати на јетру. Боље је да своју преко потребну исхрану добијете добро избалансираном исхраном.

4. Не сеците заноктице уколико није преко потребно 

Већина сесија маникира и педикира укључује сечење заноктица или слоја чисте коже дуж ивица прстију на ноктима. Њихово сечење би могло учинити да ваши нокти изгледају привлачније, али такође уклањате један од природних облика заштите вашег тела. Заноктице помажу у заштити нових ноктију од бактерија, а петљање у том подручју може узроковати оштећење коже, сувоћу или инфекције.

5. Одстрањивање опекотина од сунца

Може бити примамљиво да сами убрзамо процес љуштења чешањем или скидањем коже, али боље је одупрети се нагону. Пилинг је део процеса зарастања и то је знак да ваше тело покушава да се ослободи оштећених ћелија. Док се ово дешава, ваша кожа је изложена и рањива  па је боље пустити да се овај слој коже сам одвоји уместо да га ви ручно одвајате.  Најбољи начин деловања у овом тренутку је да навлажите подручје (да бисте умирили опечену кожу) и да попијете више воде (да бисте избегли дехидрацију). Такође можете да носите заштитну одећу када излазите напоље да бисте избегли додатна оштећења од УВ зрачења.

6. Свакодневно ношење високих потпетица

Штикле могу додати неколико центиметара вашој висини, али њихово ношење током дужег временског периода може бити штетно (буквално и фигуративно) за ваше тело. Једно истраживање је показало да су жене које су свакодневно носиле ципеле са високом потпетицом показале лошији квалитет живота у смислу здравља стопала. Ограничавање броја сати које се појављујете у тим ципелама може вам помоћи да избегнете ове могуће последице:

  • Повреде скочног зглоба које могу бити узроковане погрешним кораком и губитком равнотеже.
  • Стресни преломи услед претераног притиска на лопту вашег стопала.
  • Деформитети стопала и прстију (чукљеви) у екстремним случајевима.
  • Проблеми са леђима као резултат тога што пете изазивају промену положаја кичме.
  • Бол и оток.

7. Пребрзо једење

У овом брзом свету, склони смо да журимо са свиме - укључујући време оброка. Али ово може бити  штетна пракса, која може довести до повећања телесне тежине. Према једној студији , 60 одсто деце која су брзо јела оброке такође се преједају. У међувремену, друга истраживачка група је открила да су људи који брзо једу развили факторе ризика за гојазност око струка, висок крвни притисак и висок ниво шећера у крви и лоших масти. Људи који брзо једу, узимају веће залогаје и мање жваћу, што може довести до лошег варења. Споро једење, с друге стране, може вам помоћи да се осећате задовољније оброком и омогућава вам да темељније жваћете храну. Стара студија је такође приметила да контрола брзине једења може бити средство за регулисање тежине и спречавање гојазности.

9. Чупање длака из носа

Сићушне длаке унутар вашег носа су део одбрамбеног система вашег тела - оне помажу у спречавању прашине, алергена, инсеката и других ствари да уђу и оду у ваша плућа. Осим естетике, нема стварне користи од уклањања длачица у носу. А њихово чупање може чак изазвати иритацију и инфекцију. Такође може произвести урасле длаке које карактеришу бол и свраб.Нос је такође део троугластог подручја на нашем лицу који је  преко различитих крвних судова повезан са лобањом. То је веома осетљива зона, где се инфекције лако шире и могу брзо да ескалирају у нешто озбиљније. Уместо да их чупате, можете само површински маказицама исећи длачице које штрче из вашег носа. 

 

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

 

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.