· · Коментара: 0
здраво

Шта нам доноси ХОДАЊЕ НАКОН ЈЕЛА? Довољна је шетња од 15 минута

Стручњаци нас стално упозоравају да после јела никако не би требало да легнемо, већ да је најбоље да се упутимо у шетњу. Ова навика је од посебне користи ако је практикујемо увече, после вечере.

1641825819_d0e655c68630f61943197fb9ee4f6485d315c15e.jpg
Фото: Депосит

Већ дуго слушамо како је лагана шетња после оброка једна од најбољих ствари које можемо учинити за своје здравље, но понекад нам се то чини неизводљиво јер ујутру јуримо на посао, а у паузи за ручак често не стигнемо да одемо и прошетамо. Култура ходања после јела нарочито је популарна код Италијана који веома добро знају колико је то здраво за њихов организам.

Једна студија је показала да је ходање после оброка корисно и за спречавање дијабетеса типа два. У студији су учествовали старији људи који су након јела 15 минута ходали на покретној траци, што је утицало на мање осцилације шећера у крви у наредним сатима.

Прочитајте још: Смањите стрес природним путем: Решење је у ова ЧЕТИРИ магична напитка

Такође, истраживање је открило да су те кратке шетње након вечере још корисније у снижавању нивоа шећера у крви него 45-минутна шетња у преподневним сатима или касније поподне. Ова сазнања поготово иду у прилог онима који преко дана не стижу да издвоје време за шетњу јер га је увече много лакше пронаћи.

Ако на то додамо и да велики број људи свој највећи оброк у току дана једу управо увече, те после њега одмах заседну на кауч или легну. Резултат тога биће велико повишење глукозе у крви које може да траје сатима, напомиње једна од научница Лоретта Ди Пиетро, професорка науке о вежбању Георге Wасхингтон Университy’с Милкен Институте Сцхоол оф Публиц Хеалтх.

Шта се тачно догађа у телу када ходамо после јела?

Мишићи које користимо за ходање користе глукозу за енергију, те је тако “извлаче” из циркулације и на тај начин смањују количину глукозе која остаје у крви. Дакле, најбоље што након вечере можете урадити јесте да устанете од стола и крећете се, каже Андреw Реyнолдс са Универзитета Отаго у Новом Зеланду.

Прочитајте још: Прескакање доручка погубно за здравље и витку линију

Даљим истраживањима установљено је да је ходање после јела много ефикасније од ходања пре јела, када је реч о одржавању здравог нивоа шећера у крви. Такође, истраживања су показала и да ходање убрзава време потребно да храна из желуца доспе у танко црево, што може продужити осећај ситости након јела.

Постоје и докази који повезују овакав облик брже пробаве с мањом појавом жгаравице и другим симптомима рефлукса.

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.