· · Number of comments: 0

8 разлога због којих треба да једете КРУШКЕ: Имају веома позитиван утицај на здравље, а за ову групу људи су посебно корисне

Ово воће осим предивног укуса може бити веома корисно

1660566156_Foto-Pexels.jpg
Фото: Пеxелс

Крушке су од давнина познате као задраво воће које има много бенефита за здравље. Ово воће има велику храњиву вредност и спада у веома здраве намирнице. Према неким студијама могу бити од велике користи у борби против болести као што су дијабетес и кардиоваскуларне.

Крушке су веома хранљиве

Више од 100 врста овог воћа узгаја се широм света. Крушка средње величине садржи 101 калорију, један грам протеина, 27 грама угљених хидрата, шест грама влакана, 12 одсто витамина Ц. Једна крушка средње величине обезбеђује потребне дневне количине фолата, провитамина А и ниацина. Фолат и ниацин су важни за ц́елијску функцију и производњу енергије.

Бакар игра важну улогу у очувању имунитета, метаболизму холестерола и нервној функцији, док калијум помаже мишићима и срцу. Ово воц́е је одличан извор антиоксиданата полифенола, који штите од оксидативног стреса. Нутриционисти кажу да је крушке боље јести са кором, јер она садржи до шест пута више полифенола од ољуштене воћке.

Прочитајте још: КАНТАРИОНОВО уље идеално у превенцији ШЕСТ здравствених проблема

Одличан су извор влакана

Крушке су одличан извор влакана, која су неопходна за добру пробаву.  Поред тога, растворљива влакна у крушкама хране здраве бактерије у нашим цревима.  Ово воће се због тога сматра природним пробиотиком.

Влакна могу помоц́и у ублажавању затвора, па се зато крушка препоручује као воће број један, људима који имају проблем са нередовним пражњењем црева. У четворонедељној студији, 80 одраслих особа које су имале проблем са опстипацијом добијало је 24 грама пектина, једне врсте влакана која се налази у овом воц́у, дневно. Резултат је био мањи проблем са пробавом и повец́ан ниво здравих цревних бактерија.

Крушке садрже корисна биљна једињења

Корисна биљна једињењењења попут антоцијанина дају рубин-црвену нијансу неким врстама крушака. Ова једињења могу побољшати здравље срца и ојачати крвне судове. Иако су потребна додатна истраживања о антоцијанинима из крушке, бројне студије указују на то да је висок унос хране богате антоцијанинима попут бобичастог воц́а повезан са смањеним ризиком од срчаних болести.

Крушке са зеленом кором садрже лутеин и зеаксантин, два једињења која чувају добар вид због чега их је посебно важно коритити у старијој животној доби.

Имају антиинфламаторна својства

И поред тога што се упала сматра нормалним имунолошким одговором организма, хронична или дуготрајна упала може угрозити здравље. Повезана је са одређеним болестима, укључујуц́и болести срца и дијабетес типа 2. Крушке су богат извор флавоноидних антиоксиданата, који помажу у борби против упале и могу смањити ризик од поменутих болести.

Како крушке смањују ризик од дијабетеса

Крушке, посебно оне које имају црвени пигмент, могу помоц́и у смањењу ризика од дијабетеса. Велика студија, у којој је учествовало више од  200.000 испитаника открила је да конзумирање пет и више недељних порција воц́а богатог антоцијанином, попут црвених крушака, смањује ризик од дијабетеса типа 2 за 23 одсто. Поред тога, студија на мишевима је показала да биљна једињења, укључујуц́и антоцијанине, којих највише има у кори крушке показују и антидијабетес и антиинфламаторне ефекте. Штавише, влакна у крушкама утичу на квалитетније варење, дајуц́и телу више времена да разгради и апсорбује угљене хидрате. Ово такође може бити од помоц́и и у регулисању нивоа шец́ера у крви.

Могу смањити ризик од срчаних болести

Процијанидински антиоксиданти, који се налазе у овом воћу могу смањити укоченост срчаног ткива, снизити ЛДЛ (лош) холестерол и повец́ати ХДЛ (добар) холестерол. Кора крушке садржи важан антиоксиданс који се зове кверцетин, за који се сматра да је веома користан за здравље срца  и да смањењем упале. Неке студије показују да конзумирање крушки смањује фактор ризика од срчаних болести, као што су висок крвни притисак и повишен ниво холестерола.

Једна студија на 40 одраслих особа које су имале метаболички синдром, који повећавца ризик од кардиоваскуларних болести, открила је да конзумирање две крушке средње величине, сваког дана током 12 недеља, смањује факторе ризика од срчаних обољења, као што су висок крвни притисак и гојазност. Друго истраживање које је рађено 10 година на више од 20.000 људи утврдило је да сваких 25 грама овог воц́а које се поједе дневно смањује ризик од можданог удара за девет одсто.

Воће које помаже код мршављења

Крушке имају мало калорија, пуне су воде и обилују влаканима. Ова комбинација их чини храном погодном за губитак тежине, јер влакна и вода у комбинацији стварају осећај ситости.

У тромесечној студији, 40 одраслих особа које су јеле две крушке дневно изгубиле су 2,7 сантиметара у обиму струка. Поред тога, истраживање које је рађено током 10 недеља показало је да су жене које су у исхрану укључиле по три крушке дневно имале губитак у тежини.

Крушке су лако доступне

Крушке су доступне током целе године и лако их је пронац́и у вец́ини продавница. Изаберите их као здраву ужину коју ћете појести уз шаку орашастих плодова. Можете их додати и у овсену кашу, салате и смутије. Крушке се слажу са зачинима попут цимета и мушкатног орашчиц́а, сиревима као што је гауда и састојцима попут лимуна и чоколаде.

БОНУС ВИДЕО:

 

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

 

 

 

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.