· · Komentari: 0
Jubilej

Preživeli ATOMSKU bombu, ušli u GINISOVU knjigu rekorda, slave 100. rođendan i proizvode MILIONE vozila

Japanska kompanija "Mazda" obeležava vek uspešnog rada i razvoja

20190207-mx-5.jpg
Foto:"Mazda"

Kompanija "Mazda" slavi 100. rođendan ove godine. Osnovana  1920. godine u Hirošimi,  proizvodila je delove i alate za mašine, da bi 1931. napravila prvo vozilo, kamionet sa tri točka koji je poneo ime "mazda-go".

Paorčitaje još: Kako da, kad pazarite polovnjak, ne kupite "mačku u džaku"?

Od tada do danas, kompanija koja je preživela i atomsku bombu, proizvela je više od 50 miliona vozila. Plan je da 2024. dostigne proizvodnju od dva miliona automobila godišnje!

Prvi karavan trotočkaša iz 1936. (Foto:"Mazda")

U ovoj kompaniji ističu neke godine koje smatraju prelomnima. Tako je 1936. organizovan prvi karavan vozila kroz Japan sa pet tadašnjih modela "Mazde". Vozila su po lošim putevima, van asfalta, po blatu, prevalila za 25 dana 2.700 kilometara .Već 1940. predstavljen je automobil, sedan, sa četvoro vrata.

Samo četiri dana posle atomske bombe pokrenuli su proizvodnju.


Samo četiri meseca posle bačene atomske bombe na Hirošimu ponovo je pokrenuta proizvodnja komercijalnih vozila.

Pročitajte još: Pečat savršenosti: Dve nove „mazde“ osvojile najprestižniju nagradu za dizajn

Kompanija se 1960. vraća na tržište putničkih vozila sa modelom "mazda R360 kupe", a 1967. lansira model "mazda kozmo". To je bio prvi serijski model sa legendarnim "vankelovim" rotacionim motorom.

"Mazda 360 karol" (Foto:"Mazda")


U 1970. godini proizveden je 100.000. model sa "vankelovim" motorom. Na Sajmu u Tokiju 1973. "Mazda" je predstavila "CVS" minivan na struju.

Predstavili su električni minivan pre pola veka.

Model "mazda 323s" je prevalio, skoro bez zasutavljanja, samo uz promenu izbušenih guma, 15.000 kilometara 1977. od Hirošime do Frankfurta za 40 dana - stigavši tačno na premijeru na Salonu automobila u tom nemačkom gradu.

"Mazda 3 s" od Hirošime do Frankfurta (Foto:"Mazda")

"Mazda RX-7" je predstavljena 1978. i postala je najprodavaniji model sa rotacionim motorom u istoriji sa 811.000 primeraka. Iste godine je postavila i svetski rekord u svojoj klasi na Slanoj pustinji u Bonevilu sa 296 kilometara na čas postignutom brzinom.

Najprodavaniji model sa rotacionom motorom je, takođe, njihov.

Ovaj automobil je od 1982. do 1993. uzastopno pobeđivao na legendarnoj trci "24 časa Dejtone" u svojoj klasi. Druga generacije "mazde RX-7" srušila je sopstveni rekord u Bonevilu sa 383,7 kilometara na čas postigniutom brzinom.

Civilna i trkačka verzija "mazde RX-7" (Foto:"Mazda")


Model "mazda MX-5" poznat i kao "mijata" predstavljen je 1989. Odmah je postao apsolutni hit, najprodavaniji roudster na planeti i  jedan od zaštitnih, prepoznatljivih modela brenda.

"Mazda MX-5 miata" (Foto:"Mazda")


Još jedan model sa rotacionim motorom "mazda 787B" je šokirala svet kada je 1991. pobedila na "24 časa Le Mana". "Mazda ksedos 9" je bila prvi proizvedeni model dostupan sa motorom sa "Milerovim ciklusom". 

Trijumf u Le Manu 1991, (Foto:"Mazda")

Modifikovana " RX-7" treće generacije je ponovo pomerila brzinsku granicu u Bonevilu sa 389 km na čas.

NJihovi modeli su ulazili u Ginisovu knjigu rekorda.

Model "MX-5" je zvanično ušao u Ginisovu knjigu rekorda 2.000 godine kao najbolje prodavani dvosed u istoriji sa 532.000 prodatih primeraka ."Mazda RX-8" sa rotacionim motorom je postavila 2004. neverovatnih 40 rekorda FIA na ovalnoj pisti u Papenburgu u severozapadnoj Nemačkoj.

Čudo u Papenburgu (Foto:"Mazda")

"Mazda" je 2011. godine predstavila "Skajaktiv tehnologiju", koja je uz "KODO" dizajn do današnjih dana jedan od obeležja svih modela ovog japanskog giganta. "Mazda" je sa novom generacijom modela "mazda 3 s" ponovo organizovala "turneju" 2013. godine od Japana do Nemačke, ovog puta sa fanovima i novinarima.
Iste godine postavljen je još jedan Ginisov rekord. U paradi u Lilestadu u Holandiji učestvovalo je 683 vozila "mazda MX-5" koje su dovezli njihovi vlasnici čime su nadmašili rekord iz Esena u Nemačkoj iz 2010. kada je u paradi vozilo 459 vlasnika "mazdi MX-5".

Za Ginisa u Holandiji (Foto:"Mazda")


Još jedan put su vlasnici ovog modela srušili svetski rekord sa 1.934 "mazdi MX-5" u Salinasu u Kaliforniji 2014. Iste godine "mazda 6" sa "skajaktiv D" motorom ponovo je oborila rekord u prosečnoj brzini za 24 časa sa 221,1 kilometar na čas u FIA kategoriji za vozila od 2,0 do 2,5 litara turbodizel.
Milioniti "MX-5" proizveden je 2016. u Hirošimi. Taj model je krenuo na svetsku turneju i prikupio potpise oko 200.000 fanova.

Milionita "mazda MX-5" (Foto:"Mazda")


U 2018. godini proizveden je 50-to milioniti automobil!  Iste godine je "mazda CX-5" postala prvo vozilo koje je prešlo preko zaleđenog Bajkalskog jezera u Sibiru.

Prelazak najdubljeg jezera na svetu (Foto:"Mazda")

"Mazda" je danas veliki automobilski gigant koji svojim modelima osvaja najprestižnije nagrade u oblasti dizajna, inženjerstva. Plan je da 2024. godine iz pogona ove kompanije, godišnje  izađe dva miliona vozila.

Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.