Oglas
· · Komentari: 0

LABUBU FIGURICA ZALUDELA SVET: Rekordnih 170,000 USD za jednu igračku

Pop Mart je izgradio milijardersku imperiju prodajući takozvane "blind box" kutije – kolekcionarske igračke za koje ne znate koju dobijate dok ih ne otvorite. Taj element iznenađenja? Pretvorio se u globalnu opsesiju.

1751364192_126104_profimedia-1011972389_orig.jpg
Foto: Profimedia
Oglas

Labub šašasti “ružnokut” plišanac sa oštrim zubima i njuškom, nikako nije obična igračka. Kreirao ga je hongkonško-begijski umetnik Kasing Lung, a brend je lansiran 2015. kroz njegove ilustrovane knjige „The Monsters“, dok je globalnu slavu stekao tek kada je počeo da se prodaje preko Pop Mart-a od 2019. godine

Sudbina plišana mitska stvorenja Labubu bitno se promenila 2023. godine, kada je postao viral na društvenim mrežama – najpre zahvaljujući influencerima i zvezdama poput Lisa iz Blackpink, a potom i Rihanne, Kim Kardashian, Dove Lipa i drugih.

Rast Labubu fenomena za Pop Mart znači pravo kulturno-gospodarsko čudo:

Ukupni prihodi Pop Mart-a su preko 13 milijardi juana (~1,8 milijardi USD) u 2024, što je više nego duplo više nego 2023 
Samo linija “The Monsters” (Labubu i ostali) ostvarila je rast prihoda od 726 % i prihodovala oko 3 milijarde juana (~430 miliona USD), tj. 23 % ukupne prodaje 
U prvoj polovini 2024., Labubu je generisao oko 6,3 milijarde CNY prihoda .
Koliko je uspon ozbiljan, svedoči i 165–170 % povećanja prihoda u Kini i čak 480 % skočila međunarodna prodaja tokom Q1 2025.

 

Aukcije i neviđene cene

Labubu je prerastao u luksuzni kolekcionarski fenomen:

Na prvoj oficijalnoj aukciji u Pekingu, mint zeleni figure od 120 cm prodato je za skoro 1,5 miliona kruna (~170.000 USD), dok je jedan donji primerak od 150 cm dostigao preko 1,2 miliona SEK (~140.000 USD) 

Ustanovljene su i sekundarne cene do 170.000 USD za unikatne primerke .

 

Potrošačka ludnica i kontroverze

Po svetu se povlače redovi ispred robotičkih automat za slepe kutije, a u Londonu su čak zabeležene i tuče u redovima zbog restoka.
Neki sekundarni tržišni posrednici i prodavci čak su uhapšeni – kineska carina zaplenila je kontejnere La-bubu lutaka namenjenih krijumčarenju.
Regulatori u EU i Kini upozoravaju zbog "zavisničkog efekta" slepih kutija, naročito kod maloletnih kupaca.

Pop Mart planira širenje: do kraja godine – 50 novih prodavnica u SAD, proširenje robotičkih mašina i više internacionalnih linija – uključujući saradnje sa umetnicima, modnim brendovima, muzejima (npr. Louvre u Parizu) .

Međutim, rangiranje uspeha zavisiće od sposobnosti da se prelome izazovi: borba protiv falsifikata i kuporadođa, regulativnih ograničenja, i zamora publike – jer slepi kutija kolekcionarstvo ima svoju nestalnu prirodu .

(N portal)

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas