Oglas
· · Komentari: 0

UŠLI STE PO JEDNU NAMIRNICU, IZAŠLI SA DESET? Ovo su trikovi supermarketa zbog kojih trošite više nego što ste planirali

Često vam se desi da uđete u supermarket samo po mleko i hleb, a izađete sa kesama punim stvari koje niste ni planirali da kupite. Nije slučajnost - prodavnice dobro znaju šta rade.

1753779567_111.jpg
Foto: Shutterstock
Oglas

Supermarketi nisu samo mesta za nabavku osnovnih namirnica, već su to pažljivo dizajnirani sistemi u kojima je svaki detalj osmišljen tako da im ostavimo što više novca. Iza izgleda polica, mirisa, muzike koja se pušta i izbora proizvoda stoje čitavi timovi stručnjaka, marketinških analitičara i psihologa koji utiču na naše ponašanje - a ovo su neki od najčešćih trikova:

 

Sve je dizajnirano da vas navede da trošite više

Ako ste ušli u prodavnicu sa jasnim ciljem šta treba da kupite, raspored polica vas od njega lako odvrati. Osnovne namirnice, kao što su mleko i jaja, često se nalaze na samom kraju samoposluge - samo da biste usput prošli pored brojnih drugih proizvoda i potencijalno nešto neplanirano stavili u korpu.

Uz to, izloženi ste pametno organizovanim mini-kombinacijama: Recimo, proizvodi koji "idu zajedno", kao što su čips i pivo, će biti smešteni jedni pored drugih, što podsvesno podstiče na impulsivnu kupovinu.

 

Najjeftinije nije u visini očiju

Proizvodi koji vam prvi upadnu u oči najčešće su i najskuplji. To nije slučajno, već najveći i najpoznatiji brendovi plaćaju da budu postavljeni tačno u visini pogleda potrošača. Jeftiniji proizvodi nalaze se ili pri dnu polica ili visoko gore, gde manje ljudi gleda. Zato je dobro da "skenirate" police od vrha do dna, jer tamo se često kriju povoljnije opcije.

 

"Sveži" mirisi koji izazivaju glad

Pekare se često nalaze na samom ulazu u supermarket, ne samo zbog izgleda - već i zbog namernog širenja mirisa koji podsećaju na domaća, tek pripremljena peciva. Taj efekat se u većini slučajeva dobija ispuštanjem veštačkih mirisa, kako bi se aktivirao apetit kupaca - kao mali podsetnik da ste zapravo gladni i da bi trebalo da kupite peciva dok su još "sveža".

 

Programi lojalnosti dolaze uz cenu - i to ne uvek novčanu

Programi lojalnosti izgledaju kao dobar način da uštedite, ali njihova suštinska svrha je prikupljanje podataka. Sve što kupujete prati se i čuva u bazama podataka, a ponekad se ti podaci prodaju kompanijama za analitiku. Naravno, možete dobiti neke popuste, ali često su to personalizovane ponude za stvari koje biste i inače kupili. 

Preporučljivo je da dobro proverite politiku privatnosti pre nego što postanete član programa lojalnosti bilo kojeg supermarketa, da biste bili sigurni da prihvatate da se vaši podaci dele dalje.

 

Samouslužne kase protiv impulsivne kupovine

Interesantno je da se kod kupaca koji koriste samouslužne kase češće primećuje strogo pridržavanje spiska za kupovinu. Istraživanja pokazuju da ta vrsta kupovine smanjuje impulsivne odluke. Bez kontakta i uticaja zaposlenih, kupci su usredsređeni na ono što su zaista nameravali da kupe.

 

Muzika kao marketinški alat

Pozadinska muzika u supermarketima nije slučajna - istraživanja pokazuju da sporiji ritmovi imaju snažan efekat na ponašanje potrošača. Kada se puštaju lagane melodije, kupci se zadržavaju duže i nekada troše i do 38 odsto više.

 

Sniženi proizvodi na izdvojenim policama nisu uvek idealan izbor

Privlačne police na kojima su istaknuti artikli koji su jeftiniji na ograničen vremenski period možda izgledaju kao super ponude, ali često služe samo da privuku pažnju. Tamo se obično nalaze proizvodi poznatih brendova - slatkiši, napici, grickalice - čija je cena uglavnom blago smanjena (a ponekad čak ni to).

U većini slučajeva, na polici pored njih stoje jeftinije i jednako kvalitetne opcije koje nam lako promaknu. Najbolje je uvek uporediti cene ili jednostavno zaobići ove ponude ako proizvod nije već bio na vašem spisku, prenosi portal "AARP".

(RT)

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas