· · Коментари: 0
ПОГОН БУДУЋНОСТИ

Уместо отрова из ауспуха само водена пара!

Нова "тојота мираји" користиће водоник као гориво и имаће домет од 650 километара

toyota-mirai-front.jpg

Иако је постала синоним за хибридна возила, јапанска "Тојота" наставља да развија и своје прво возило на водоник представивши  другу генерацију "мираија" -  возила које уз помоћ горивих ћелија користи водоник а у атмосферу испушта само водену пару!

Прочитајте још: Ако се не одржава правилно може изазвати здравствене проблеме: Када је право време да се клима у ауту сервисира?

"Тојота" је први "мираји" представила 2014. Сада, с другом генерацијом тог аутомобила нулте емисије, кажу у "Тојоти" спремни су за нови искорак са напредном технологијом електричног возила са горивним ћелијама (FCEV).

"Мираји" је технички префињен аутомобил, јединствен по свом реалном домету од око 500 км, с брзим досипањем горива за само неколико минута и с чистом водом као јединим нуспродуктом.

Од појављивања на тржишту, продато је око 10.000 возила, док је "Тојота" на најважнијим светским тржиштима активно развијала инфраструктуру за коришћење водоника као горива.

Прочитајте још: Пумпање гума азотом прави "бум": Јефтина услуга, а корист вишеструка

- Нови "Мираји", који ће се прво појавити у Јапану, Северној Америци и Европи крајем 2020, биће више од еколошког аутомобила, потврђујући да за "FCEV" технологију нема граница у креирању возила које је задовољство возити и које ће изгледати предивно - каже се у саопштењу "Тојоте" достављеног "Новостима".

Ефикасност је најважнија, и "Тојота" планира да "мираји" има за 30 одсто већи домет пређених километара, што ће се постићи унапређењем система горивних ћелија и коришћењем већих резервоара за водоник.

Нова серија горивних ћелија има више енергије по јединици запремине, сада преко 4,0 kW по литру, што је преко 30 одсто бољи резултат него на досадашњем "Мираију".

Сада су уграђена три резервоара - један дуги и два кратка, који повећавају укупни капацитет водоника за један килограм у поређењу са још увек актуелном генерацијом "Мираија".

- Желели смо да направимо аутомобил који би купци волели да возе непрестано, ауто с душом и атрактивним дизајном, с возним карактеристикама и одзивом који ће измамити осмех на лицу возача - истиче Јошиказу Танака, главни инжењер на пројекту Мираи. -Волео бих да возачи кажу "изабрао сам "мираји" не само зато што је то FCEV модел, него једноставно зато што сам пожелео баш тај аутомобил.

Већ на први поглед, нови "мираи" привлачи пажњу својом спољашношћу, спуштеним линијма, елегантним пропорцијама, виткој и затегнутој линији каросерије, као и својим точковима пречника 20 инча који доприносе моћном и јединственом изгледу. Унутрашњост је сведена, с модерним простором који одише топлином и комфором чинећи овај аутомобил истински примамљивим за вожњу и путовање. Најважнији детаљи су централни екран дијагонале 12,3 инча, као и инструмент табла која се увија испред возача. Платформа и изузетран распоред дозволили су простор за пет седишта, уместо четири колико их је ",мираи" имао до сада.

Почитајте још: Чувени сајам аутомобила се сели у Минхен!

Нови "мираи" изазива више емоција и скреће пажњу својим дизајном, што је заслуга и "Тојотине" најновије TNGA платформе, с погоном позади. Инжењери су имали у виду уградњу различитих погонских решења - укључујући и горивне ћелије на водоник - што је и био почетни услов. Осим тога, каросерија новог "мираија" је чвршћа, што доприноси бољој агилности и одзиву, док је за прецизно управљање заслужно ниже тежиште аутомобила.

Уз повећање броја пређених километара, побољшане карактеристике система горивних ћелија дају новом "мираију" уједначен, равномеран одзив, уз осећај отмености у вожњи, док притиском на папучицу гаса аутомобил убрзава тренутно. Управљање на кривудавим путевима је лако и једноставно, док у вожњи ауто-путем демонстрира снагу при свим брзинама и режимима вожње.

ТЕХНИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ

  • Дужина:4,975 мм
  • Ширина;1,885 мм
  • Висина:1,470 мм
  • Међуосовинско растојање:2,920 мм
  • Погон:На задње точкове
  • Број путника:5
  • Домет вожње:Око 650 км

 

Фото:Промо

Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.