· · Number of comments: 0
Престиж

Да ли знате како је бренд "Кадилак" добио име? (ФОТО)

Или како је трећи француски колонијелни гувернер Луизијане добио ту част да по њему назову легендарне аутомобиле

1598340435_1903-Cadillac-ModelA-Runabout.jpg
"Кадилак ранабаут" из 1903. (Фото:"Кадилак")

Када се каже "Кадилак" сви одмах помислимо на луксузне аутомобиле који нам стижу из САД! Они су оличење престижа, гламура, амерички пандан "Ролс-Ројсу"!

Лимузине које смо најчешће виђали у холивудским филмовима почевши од оних из времена прохибиције, до "Златног доба", или оних везаних за причу о "кадилаку којег је мајци поклонио Елвис".

А да ли знате како је "Кадилак" добио име?

Веровали или не по трећем француском колонијалном гувернеру Луизијане, државе коју су прагматични Амери, баш као и Аљаску од Руса, купили од Француза!

Прочитајте још: Италијани су га звали "фиат 126", Пољаци "малух", а ми - пеглица! (ФОТО)

Његово име било је Антоан де ла Мотх сир од Кадилака. Рођен је 5. марта 1658. године у Француској, у којој је и умро 16. октобра 1730. Био је пустолов, авантуриста светског гласа. Истраживао је области "Нове Француске", по Канади, Луизијани, Мексичком заливу.

Био је трапер, произвођач алкохола,трговац. Имао је снажан политички утицај у колонијама па је једно време био и комадант Форт де Бода у Мичигену.  Али, 1971. године оснива "Форт Пончтреин ду Детроит", дакле оснива данашњи Детроит.

Модел 30 из 1910. (Фото:"Кадилак")

Овај град је постао престоница аутомобилске индустрије САД почетком 20. века и када се оснива компанија на челу са Хенријем Мартином Лејландом (памтите "Лејланд" аутобусе на београдским улицама?) она добија име "Кадилак" 1902. године.

Први аутомобил који је направљен, "кадилак ранабаут" из 1903. показао је да ће се компанија посветити луксузним возилима. Први модел, био је како се у то време говорило, "кочија без коња" и имала је 10 КС које је добијала из једноцилиндричног мотора од 1.609 кубика који је развио лично Хенри Мартин Лејланд. Овај мотор имао је надимак "Мали Херкулес".

Прочитајте још: Да ли су ваши ЉУБИМЦИ БЕЗБЕДНИ док их превозите у колима?

"Кочија" је имала два седишта. У возило, са додатком "степеника" могло је да се улази спреда, јер су тада улице биле блатњаве па је идеја била јако практична. За Ауто салон у Њујорку те године била су направљена три модела и сва три су продата, а примљено је још 2.286 наруџбина уз депозит од 10 долара. Цена је била 750 долара за класична ауто, а још 100 долара се додавало ако сте желели да имате "степеник" за улазак спреда.

"Кадилак" из 1928. (Фото:"Кадилак")

Кадилак је од тада до данас постао синоним за престижна, веома луксузна и поуздана возила са моћним моторима. Свакако једно од најчувенијих имена ауто-уиндустрије.

                                  Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈБУКУ

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.