· · Komentara: 0
Prestiž

Da li znate kako je brend "Kadilak" dobio ime? (FOTO)

Ili kako je treći francuski kolonijelni guverner Luizijane dobio tu čast da po njemu nazovu legendarne automobile

1598340435_1903-Cadillac-ModelA-Runabout.jpg
"Kadilak ranabaut" iz 1903. (Foto:"Kadilak")

Kada se kaže "Kadilak" svi odmah pomislimo na luksuzne automobile koji nam stižu iz SAD! Oni su oličenje prestiža, glamura, američki pandan "Rols-Rojsu"!

Limuzine koje smo najčešće viđali u holivudskim filmovima počevši od onih iz vremena prohibicije, do "Zlatnog doba", ili onih vezanih za priču o "kadilaku kojeg je majci poklonio Elvis".

A da li znate kako je "Kadilak" dobio ime?

Verovali ili ne po trećem francuskom kolonijalnom guverneru Luizijane, države koju su pragmatični Ameri, baš kao i Aljasku od Rusa, kupili od Francuza!

Pročitajte još: Italijani su ga zvali "fiat 126", Poljaci "maluh", a mi - peglica! (FOTO)

NJegovo ime bilo je Antoan de la Moth sir od Kadilaka. Rođen je 5. marta 1658. godine u Francuskoj, u kojoj je i umro 16. oktobra 1730. Bio je pustolov, avanturista svetskog glasa. Istraživao je oblasti "Nove Francuske", po Kanadi, Luizijani, Meksičkom zalivu.

Bio je traper, proizvođač alkohola,trgovac. Imao je snažan politički uticaj u kolonijama pa je jedno vreme bio i komadant Fort de Boda u Mičigenu.  Ali, 1971. godine osniva "Fort Pončtrein du Detroit", dakle osniva današnji Detroit.

Model 30 iz 1910. (Foto:"Kadilak")

Ovaj grad je postao prestonica automobilske industrije SAD početkom 20. veka i kada se osniva kompanija na čelu sa Henrijem Martinom Lejlandom (pamtite "Lejland" autobuse na beogradskim ulicama?) ona dobija ime "Kadilak" 1902. godine.

Prvi automobil koji je napravljen, "kadilak ranabaut" iz 1903. pokazao je da će se kompanija posvetiti luksuznim vozilima. Prvi model, bio je kako se u to vreme govorilo, "kočija bez konja" i imala je 10 KS koje je dobijala iz jednocilindričnog motora od 1.609 kubika koji je razvio lično Henri Martin Lejland. Ovaj motor imao je nadimak "Mali Herkules".

Pročitajte još: Da li su vaši LJUBIMCI BEZBEDNI dok ih prevozite u kolima?

"Kočija" je imala dva sedišta. U vozilo, sa dodatkom "stepenika" moglo je da se ulazi spreda, jer su tada ulice bile blatnjave pa je ideja bila jako praktična. Za Auto salon u NJujorku te godine bila su napravljena tri modela i sva tri su prodata, a primljeno je još 2.286 narudžbina uz depozit od 10 dolara. Cena je bila 750 dolara za klasična auto, a još 100 dolara se dodavalo ako ste želeli da imate "stepenik" za ulazak spreda.

"Kadilak" iz 1928. (Foto:"Kadilak")

Kadilak je od tada do danas postao sinonim za prestižna, veoma luksuzna i pouzdana vozila sa moćnim motorima. Svakako jedno od najčuvenijih imena auto-uindustrije.

                                  Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.