· · Коментари: 0
Светска премијера

Ево како је "Тојота" обрадовала возаче, а ЗАБРИНУЛА конкуренцију (Фото/Видео)

Представљен "јарис крос" велики адут Јапанаца у све траженијем Б-СУВ сегменту

jaris-kros-naslovna.jpg
Фото:"Тојота"

Нови адут јапанског гиганта "Тојоте" је недавно представљен светској јавности. Возило из такозваног СУВ-Б сегмента, "јарис крос" је одговор "Тојоте" у све продаванијој класи аутомобила.

- Савремени живот стално поставља нове изазове. Када је реч о вожњи, то је окружење у којем возачи све више цене робустност и високу позицију какве пружа СУВ возило, али прилагођено градским улицама с нагласком на еколошке карактеристике - кажу у "Тојоти".

- Истовремено, возачи желе аутомобил са стилом, који се разликује од других, и који може да испуни бројне потребе активног животног стила. Управо то су квалитети које смо уградили у "јарис крос".

Фото:"Тојота"

Аутомобил је дизајниран и развијен за Европу, како би испунио посебне захтеве и склоности које имају купци на тржишту Б-СУВ класе возила. Наравно, производиће се у Европи, у "Тојотиној" фабрици у Француској, упоредо с новом генерацијом "јариса", и то од 2021. године. "Јарис крос" наставља велику традицију Тојотине напредне хибридне технологије, дизајна малих аутомобила и СУВ начина конструкције.

Статус светског предводника у технологији хибридних возила био је потврђен првом применом хибридног система на возилима Б сегмента, на изворном моделу "јарис хибрид", 2012. године. Захваљујући том искуству, "јарис крос" је добио нови хибридни погон четврте генерације, који пружа изузетне перформансе и ефикасност.   

Прочитајте још: Још један јапански аутомобил достигао продају од 10 милиона примерака!

Као део породице "јарис" је такође конструисан на "Тојотиној" новој "ГА-Б" платформи. И он дели дизајн назван “велики мали”, као и остале особине које су красиле оригинални "јарис", с обиљем унутрашњег простора у оквиру компактних спољашњих димензија.

"Јарис крос" ће користити четврту генерацију "Тојотине" хибридне технологије. "Тојота" је прва увела примену пуне хибридне технологије у Б сегмент још 2012. године. Од тада је само у Европи продато више од пола милиона примерака.

Фото:"Тојота"

"Јарис" и "јарис крос" су први модели који користе "Тојотин" 1,5-литарски хибридни систем, који је директно развијен из већих мотора запремина 2,0 и 2,5 литра, коришћених у бројним новим моделима као што су "корола", "Ц-ХР", "РАВ4" и "камри". Систем подразумева нови бензински мотор запремине 1,5 л, с три цилиндра који раде у Аткинсоновом циклусу, прецизно конструисаних како би се што више смањило трење и механички губици, уз омогућавање оптималног сагоревања. Као крајњи резултат, добијен је висок обртни момент на ниском броју обртаја мотора, уз одличну потрошњу горива. Топлотна ефикасност мотора је 40 одсто, што је боље и од упоредних дизел мотора, чиме се осигурава велика уштеда горива, уз ниску емисију ЦО2 гасова.

Нови хибридни систем има максималну снагу од 116 КС. Посебна пажња посвећена је расположивости те снаге, како би систем имао што бољи одзив. Што се тиче емисије штетних гасова, верзија с погоном на предње точкове емитује од 90 г/км угљен-диоксида, док АWД-и верзија избацује испод 100 г/км.

Фото:"Тојота"

Дизајн истиче све класичне квалитете СУВ возила, с вишом каросеријом, већим точковима и ширим пнеуматицима који наговештавају његову снагу и намену.

"Јарис крос" има исто међуосовинско растојање од 2.560 милиметара, као "јарис" у верзији хечбек, али је 240 мм дужи, од чега је 60 мм додато на предњем делу, а 180 мм на задњем делу, што даје више простора у ентеријеру. Одстојање од тла је повећано за 30 мм, док је возило више за 90, а шире за 20 милиметара.Укупна дужина је 4.180 мм, ширина 1.765 мм,висина 1.560мм и међуосовинско растојање је  мм.Као и код сваког правог СУВ возила, посебна пажња посвећена је практичности и прилагодљивости.

Фото:"Тојота"

Задња врата опремљена су електро-командама, што ће помоћи када су вам руке пуне.  Пртљажник има могућност подешавања, било тако што се покретна платформа користи да обезбеди ствари испод, или као додатни простор за веће ствари. Осим тога, покретна подна платформа може да се подели на два дела, истовремено пружајући и више простора и део за смештање ствари у простор испод.

Пртљажник, такође, има нови "Флеx" систем појасева који спречавају котрљање ствари по пртљажнику током вожње.

Без обарања седишта и без склапања покривача пртљажника, запремина пртљажног простора износи 390 литара. Уколико је, међутим, потребно више простора за терет, задња седишта могу да се преклопе из три дела, у односу 40:20:40 како би се ускладиле потребе превоза путника и ствари.

Фото:"Тојота"

Једна од карактеристика која краси нови "јарис крос", као аутентични СУВ, јесте могућност избора паметног система погона на свим точковима – јединствено решење у овој класи хибридних возила.

АWД-и пружа изванредну стабилност и погон у свакодневној вожњи, у лошим условима и на подлогама с ниским приањањем. То је електрични систем, компактнији и лакши од механичких АWД склопова, који омогућава  мању потрошњу горива и нижу емисију ЦО2 од било ког конкурента у Б-СУВ сегменту с погоном на свим точковима. Систем усмерава обртни момент на задњу осовину приликом успоравања или убрзања. Уобичајено,  покреће предње точкове, али у случају наиласка на клизаву подлогу аутоматски се активира погон на сва четири точка. То важи за вожњу по, на пример, влажној калдрми, пљуску, влажном или утабаном снегу, по песку и слично.

Фото:"Тојота"

Основа безбедности новог модела крије се у примени ГА-Б платформе, која возилу даје изузетну чврстину каросерије. С намером да испуни највише и најстроже стандарде независних тестова, његовој безбедности додатно ће допринети активни систем "Тоyота Сафетy Сенсе" и напредне асистенције за возача, помажући му да избегне широког спектар уобичајених ризика путем правовремених упозорења, и, уколико је неопходно, активирањем аутоматског кочења и интервенцијама на управљању.  

Тојота очекује годишњу производњу од преко 150.000 примерака овог модела.

Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.