· · Коментара: 0
ЗДРАВЉЕ ДЕЦЕ

Америчка ДОКТОРКА Сара Андерсон: Ако не желите да су вам ДЕЦА ГОЈАЗНА, ево када морају ићи на спавање

Професорка епидемиологије на Факултету за јавно здравље државног универзитета у Охају истраживала је бенефите довољног сна за развој деце

1653494775_child-gf98454f81_640.jpg
Фото: Pixabay

Време одласка на спавање деце у узрасту од четири године директно утиче на на њихову висину, тежину и индекс телесне масе са 15 година, тврди Сара Андерсон, професор епидемиологије на Факултету за јавно здравље државног универзитета у Охају, која је истраживала бенефите довољног сна за развој деце.

Прочитајте још: Само одржавање базена кошта као МАЊИ СТАН У БЕОГРАДУ: Завирите у дом фудбалера Немање Матића и његове супруге (ФОТО)

Поређењем здравља деце када су постали тинејџери у односу на време одласка на спавање у раном детињству, открила је да се код само 10 одсто деце која су на спавање одлазила до 20 часова, јављала гојазност у периоду адолесценције, у поређењу са 16 одсто деце која су на спавање одлазила између 20 и 21 час, и са чак 23 одсто деце која су на спавање одлазила након 21 час.

Прочитајте још:  Маша Терзић прославила рођендан без изабраника? Непосредно пред порођај организовала прославу, а Звездан је изјавио ово (ФОТО)

Према закључку професорке Андерсон, ако се у обзир узму и други фактори који могу утицати на гојазност, деца која у предшколском узрасту на спавање иду након 21 час, имају дупло већи ризик да као тинејџери буду гојазни, у односу на децу која у истом узрасту иду на спавање пре 20 часова.

Америцан Ацадемy оф Слееп Медицине је у јуну ове године објавила водич у којем су дате препоруке за дужину спавања која је потребна за здрав развој деце:

  • За бебе старости од 4 до 12 месеци потребно је 12 до 16 сати спавања дневно.
  • Деци од 1 до 2 године између 11 и 14 сати
  • Деци од 3 до 5 година између 10 и 13 сати
  • За узраст од 6 до 12 година потребно је 9 до 12 сати спавања
  • Од 13 до 18 година потребно је 8 до 10 сати павања

Прочитајте још: Радост у дому Лидије Вукићевић: Њен наследник поделио важну вест (ФОТО)

Према мишљењу докторке Хариет Хичок са Murdoch Childrens Reasearch Institute, не може се стриктно одредити колико је сна потребно деци. Квалитет сна је важан бар у истој мери. А исто тако је битно и да постоји устаљено време за одлазак на спавање и да се ове навике треба придржавати свих седам дана у недељи

Бонус видео:

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.