· · Коментара: 0
КОРИСНО

Четири једноставна начина да смањите ХОЛЕСТЕРОЛ без употребе лекова

Не морате користити само лекове, постоји алтернатива.

1608539052_Depositphotos_10728208_s-2019.jpg
Фото: Депозит

Смањивање нивоа лошег холестерола у крви можете постићи само променом навика у начину исхране.

1. Избаците најгоре масти

По мишљењу стручњака, најгоре су, такозване "транс масти".

Ове масти настају тако што се у течне масноће додаје водоник како би се претвориле у чврсто стање, а циљ је, пре свега, да се продужи рок трајања намирница којима се додају.

Прочитајте још: Смањите упале и ризик од инфекција: Уврстите КУПУС у редовну исхрану!

Произвођачи брзе хране су их прихватили оберучке јер се могу користити више пута. И премда је притисак јавног мњења толики да транс масти нестају из производа многих компанија, ипак их има, нарочито у пекарским приоизводима. 

Прочитајте још: Доктор Ђорђе са ВМА открива: Шта чека људе који су прележали КОРОНУ

Засићене масти такође могу бити ризичан узрок повишеног холестерола, али нутриционисти се слажу да смете јести мање количине - до 4 жуманца недељно, а беланаца колико год желите. Зато путер и пуномасне сиреве не бисте требали да конзумирате више од једном у 15 дана.

2. Једите више бољих масти

Незасићене масноће обарају холестерол - препоручују се сунцокретово и маслиново уље, као уље семенки грожђа и конопље.

Прочитајте још: Три састојка чине рецепт за здравље дисајних путева: Нутрициониста Тодоровић открива

Добре су и масне рибе - туњевина, лосос, харинга и скуша. Једите више семенки и орашастих плодова.

Фото: Депозит

3. Једите храну јарких боја

Што су намирнице јачих боја, то је више благотворних састојака у њима - фитостероли обарају холестерол - значи, једите поврће тамнозеленог лишћа, шаргарепу, парадајз, јагоде, шљиве, боровнице!

4. Не једите храну са рафинираним састојцима

Избаците бело брашно, бели пиринач, бели шећер. Припремајте сами хлеб и оброке користећи интегрално брашно и пиринач, као и овсене пахуљице.

Прочитајте још: Пет једноставних САВЕТА који ће вам помоћи да избегнете ПРЕЈЕДАЊЕ у току празника

Кад већ мењате исхрану како бисте се ослободили лошег холестерола, онда би било добро и да почнете да водите рачуна о укупном броју калорија које добијате из масноћа.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.