· · Number of comments: 0

Намирница која значајно може смањити лош холестерол: Лекари је препоручују и препуна је корисних елемената

Повишен лош холестерол може изазвати срчани и мождани удар

1660570114_pexels-polina-tankilevitch-4518581.jpg
Фото: Пеxелс

Холестерол је потребан нашем организму у одређеним количинама. Има битну улогу у процесу варења, производњи хормона и витамина Д. Холестерол се, углавном, налази у храни животињског порекла, али и у нашим ћелијама.

Међутим, уколико премашује дозвољене вредности, може бити изузетно опасан по наше здравље. Вишак холестерола има тенденцију да се залепи за унутрашње зидове крвних судова, што може проузроковати болести попут шлога, повишеног крвног притиска, атеросклорозе, срчаног обољења, обољења бубрега итд.

Холестерол се ствара у јетри, а његова концентрација у крви највише је повезана са начином исхране.

  • ЛДЛ је тзв. лош холестерол и дозвољене вредности у крви су 1,55-4,53 ммол/л
  • ХДЛ је тзв. добар холестерол и дозвољене вредности у крви су 1,03-1,55 ммол/л

Повишене вредности ЛДЛ холестерола највићим делом су узроковане неправилном исхраном и стресом, док повишен ХДЛ углавном је показатељ заштићености од кардиоваскуларних болести.

Једна намирница показала се посебно значајном када је снижавање лошег холестерола у питању. Британска здравствена организација ју је оценила као  "савршеном намирницом" за здраве крвне судове. То је соја.

Прочитајте још: Откривамо природне начине да умањите МЕНСТРУАЛНЕ БОЛОВЕ: Више нећете морати да пијете лекове

Најновије спроведе студије су показале да соја може да смањи ниво лошег холестерола за 3%! Можда вам бројка делује занемарљиво, али је то изузетно значајно за наш организам.

Научни часопис Тхе Јоурнал оф Нутритион објавио је 2019. резултате овог истраживања. Наиме, унос 25 грама дневно ове намирнице током шест недеља, може да снизи лош холестерол у крви за 3 до 4%.

Лекари је посебно препоручују женама након менопаузе. У том периоду расте ниво лошег холестерола, а изофлавони (биљни састојци у соји) имитирају улогу естрогена.

Соја је сјајна замена за месо јер садржи мање засићених масних киселина које повећавају ниво лошег холестерола у крви.

Поред тога, соја обилује биљним влакнима, витаминима Б комплекса и антиоксидансима. У исхрану можете уврстити млеко и сир од соје, али и цереалије и сојино зрно..

Бонус видео:

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

 

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.