· · Коментара: 0

Ови знакови указују на то да вам недостаје цинк

Како би наше тело правилно функционисало, потребне су му и довољне количине минерала цинка. Сазнајте у којој га храни има највише и који су знакови да га у организму недостаје.

1629896640_mushrooms-6320451_1280.jpg
Фото: Пиxабаy

Минерал цинк један је од пет најважнијих минерала за људско тело, уз гвожђе, калцијум, магнезијум и калијум. Цинк има неколико важних улогу у организму, између осталог, допроноси когнитивним способностима и памћењу и помаже телу у производњи важног хормона штитне жлезде – Т3.

Цинк доприноси бољем раду имунолошког система, деоби ћелија, бржем зарастању рана и обнављању ткива те уопштено расту и развоју човека, због чега је важно да труднице узимају довољне количине овог вредног минерала.

Прочитајте још: ЗДРАВО И УКУСНО: Направите моћан напитак од КОПРИВЕ који освежава и јача ИМУНИТЕТ

Цинк је један од пет најважнијих минерала

Шкољке су један од најбољих извора цинка, а садрже и обиље селена који доприноси синтези хормона штитњаче. Да бисте у организам уносили довољно свих храњивих материја, правило број један је да што чешће конзумирате различите врсте тамнозеленог лиснатог поврћа.

Различите врсте житарица такође су богате минералима, а одличан су извор и јаја и алге. Додатне количине цинка могу се уносити и помоћу додатака исхрани.

Иако тело не захтева велике количине цинка, може се догодити да га у организму недостаје. Људско тело нема способност похрањивања резервних количина цинка што значи да је важно редовно уносити довољне количине кроз храну.

Недостатак цинка може се манифестовати у облику:

1. акни, екцема, суве коже која се перута, себореичног дерматитиса или алопеције
2. неспецифичне оралне улцерације или белог слоја на површини језика
3. респираторних и гастроинтестиналних проблема
4. губитка апетита
5. летаргичности
6. губитка косе
7. спорог зарастања рана
8. опадања косе

С обзиром на то да се цинк добијен из меса у телу апсорбује пуно делотворније, вегетаријанцима се препоручује конзумација већих количина махунарки, соје, пасуља, орашастог воћа и прехрамбених производа од целих житарица.

Прочитајте још: Невероватна моћ БРУСНИЦЕ: Напитак који лечи ЕШЕРИХИЈУ и КАНДИДУ (РЕЦЕПТ)

Десет намирница које садрже највеће количине цинка:

1. Месо (нарочито црвено, али и даље га треба јести у умереним количинама)
2. Шкољке (ракови, шкампи)
3. Махунарке
4. Семенке (конопље, лана, бундеве или тиквице)
5. Орашасто воће (пињола, кикирики, индијски орашчићИ и бадеми)
6. Млечни производи (сир, млеко)
7. Јаја
8. Целе житарице
9. Неке врсте поврћа (кромпир, грашак, кељ)
10. Тамна чоколада

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.