· · Коментара: 0

Здравље је на првом месту: Искористите сезону пливања - Пливајте сваког дана барем по пола сата

​Сезону пливања требало би да искористите максимално, јер ова спортска активност толико позитивно делује на здравље да се чак за њу везују тврдње да продужава живот

1656255346_gentrit-sylejmani-JjUyjE-oEbM-unsplash.jpg
Пхото: Унспласх

При томе, пливање је физичка активност погодна за свакога, без обзира на старост или кондицију.
Оно јача кардиоваскуларни систем, стабилизује крвни притисак, продубљује дисање, повећава капацитет плућа... Такође, позитивно делује на зглобове, повећава њихову покретљивост и еластичност, чиме помаже бољој координацији покрета.

Пливање се препоручује и као антистрес терапија јер смањује анксиозност и снижава ниво кортизола - "хормона стреса", који је одговоран за узнемирено стање.

Овом физичком активношћу се учвршћује целокупна мускулатура тела - руке, рамена, леђа, грудни кош, ноге, стичу се кондиција и издржљивост.

Потрошња калорија је изузетна, па се током 60 минута пливања слободним стилом може сагорети 500 до 700 калорија.

Рекреативно пливање препоручује се нарочито старијим особама, а посебно онима који имају хроничне срчане тегобе. Срчани мишићи пливањем постају снажнији, а због јачања мишића продубљује се дисање и тело добија више кисеоника.

Идеално би било да се пливање упражњава свакодневно по пола сата. Ако то није могуће, позитиван ефекат има и пливање три пута недељно по тридесетак минута.
Ефекат ове активности значајан је у превенцији дијабетеса: ако три пута недељно пливате по 30 минута истопићете 900 калорија и на тај начин умањити могућност оболевања од шећерне болести за више од 10 одсто.

Пхото: Унспласх

Изаберите одговарајући стил пливања:

Краул

Ово је један од најчешћих стилова пливања. Ако пливате бржим темпом ово је стил који се препоручује када желите аеробне учинке.

Прсни

Прсни стил је спорија техника пливања која захтева већу снагу рамена и ногу.

Комбиновани

Уколико не постоји здравствена препрека, најбоље је да комбинујете све стилове пливања, јер се на тај начин постиже најбољи ефекат и равномерно се развијају сви мишићи тела.

Лептир

Ако вам је циљ да ојачате рамени појас пливајте лептир стилом.

Леђни

Леђни стил препоручује се онима који имају проблема с кичменим стубом, посебно вратним делом кичме, болове, лоше држање, деформитете.

ПРАТИТЕ НАС НА ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.