· · Komentara: 0

Zdravlje je na prvom mestu: Iskoristite sezonu plivanja - Plivajte svakog dana barem po pola sata

​Sezonu plivanja trebalo bi da iskoristite maksimalno, jer ova sportska aktivnost toliko pozitivno deluje na zdravlje da se čak za nju vezuju tvrdnje da produžava život

1656255346_gentrit-sylejmani-JjUyjE-oEbM-unsplash.jpg
Photo: Unsplash

Pri tome, plivanje je fizička aktivnost pogodna za svakoga, bez obzira na starost ili kondiciju.
Ono jača kardiovaskularni sistem, stabilizuje krvni pritisak, produbljuje disanje, povećava kapacitet pluća... Takođe, pozitivno deluje na zglobove, povećava njihovu pokretljivost i elastičnost, čime pomaže boljoj koordinaciji pokreta.

Plivanje se preporučuje i kao antistres terapija jer smanjuje anksioznost i snižava nivo kortizola - "hormona stresa", koji je odgovoran za uznemireno stanje.

Ovom fizičkom aktivnošću se učvršćuje celokupna muskulatura tela - ruke, ramena, leđa, grudni koš, noge, stiču se kondicija i izdržljivost.

Potrošnja kalorija je izuzetna, pa se tokom 60 minuta plivanja slobodnim stilom može sagoreti 500 do 700 kalorija.

Rekreativno plivanje preporučuje se naročito starijim osobama, a posebno onima koji imaju hronične srčane tegobe. Srčani mišići plivanjem postaju snažniji, a zbog jačanja mišića produbljuje se disanje i telo dobija više kiseonika.

Idealno bi bilo da se plivanje upražnjava svakodnevno po pola sata. Ako to nije moguće, pozitivan efekat ima i plivanje tri puta nedeljno po tridesetak minuta.
Efekat ove aktivnosti značajan je u prevenciji dijabetesa: ako tri puta nedeljno plivate po 30 minuta istopićete 900 kalorija i na taj način umanjiti mogućnost obolevanja od šećerne bolesti za više od 10 odsto.

Photo: Unsplash

Izaberite odgovarajući stil plivanja:

Kraul

Ovo je jedan od najčešćih stilova plivanja. Ako plivate bržim tempom ovo je stil koji se preporučuje kada želite aerobne učinke.

Prsni

Prsni stil je sporija tehnika plivanja koja zahteva veću snagu ramena i nogu.

Kombinovani

Ukoliko ne postoji zdravstvena prepreka, najbolje je da kombinujete sve stilove plivanja, jer se na taj način postiže najbolji efekat i ravnomerno se razvijaju svi mišići tela.

Leptir

Ako vam je cilj da ojačate rameni pojas plivajte leptir stilom.

Leđni

Leđni stil preporučuje se onima koji imaju problema s kičmenim stubom, posebno vratnim delom kičme, bolove, loše držanje, deformitete.

PRATITE NAS NA INSTAGRAMU i FEJSBKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.