Oglas
Oglas
· · Коментари: 1
ЕНОРМНО

У Србији се за годину прода 80.000 ТОНА ОДЕЋЕ, а свако од нас купи око 12 КГ - ево за чим је највећа ПОТРАЖЊА

У Србији се за годину дана прода чак 80.000 тона одеће, а свако од нас у просеку купи око 12 килограма "крпица".

1602750237_Depositphotos_10994587_s-2019.jpg
Фото: Депозит
Oglas

Највише трошимо на чарапе и веш – показало је прво истраживање о куповини гардеробе у Србији. Владан Шћекић, директор Центра за унапређење животне средине, наводи да модна индустрија има негативни утицај на животну средину.

Владан Шћекић је изјавио да је истраживање спроведено у јулу и августу на узорку од 1.889 испитаника.

- Занимало нас је како се користи одећа када се купи и како то заврши. Размишљамо о отпаду, текстилном отпаду, а модна индустрија има велики утицај на животну средину, климу и друштво - казао је Шћекић.

Током пандемије у просеку смо куповали дупло мање

- Све је рађено онлајн. Истраживање је трајало 10 дана. Највећи је проблем био направити анализу и сагледати податке на прави начин - наводи Шћекић.

Прочитајте још: РОДА, КОЊ, ПАУК: Ево која народна веровања о ЖИВОТИЊАМА владају код СРБА

Наводи да постоји много узрока зашто купујемо одећу, она је део идентитета, а велики проблем је брза мода, лоши материјали и ниска цена.

Фото: Депозит

Ко купује више - жене или мушкарци

Према његовим речима, осим појединих разлика жене не купују више од мушкараца.

- Пол није димензија која показује потрошачке навике. У просеку мушкарци мало краће носе одећу од жена - казао је Шћекић.

Напомиње да гардеробу најчешће купујемо у продавницама глобалних брендова које су "хај-стрит" брендови који и "гурају" брзу моду.

Прочитајте још: Најновији ТРЕНД долази из ХОЛАНДИЈЕ, а тиче се МАЖЕЊА КРАВА

- Они су најчешће и присутни у земљама које нису веома богате. Ако посматрамо брзу моду, није само проблем одећа лошег квалитета, него што не знамо ко производи нашу одећу - каже Шћекић.

У годину дана променимо, неколико пари чарапа, веша, мајица и поткошуља.

- Тренерке, панталоне и фармерке носе се до годину дана. За производњу једне мајице потребно је 2.700 литара воде, а за једне фармерице 10.000 литара. Модна индустрија врши јако велики притисак и на животну средину, на ресурсе и на климатске промене - истакао је Шћекић.

Фото: Депозит

Култура донирања одеће

Према његовим речима, 55 одсто испитаника је рекло да је њима квалитет најважнији, око 40 одсто цена, а нешто испод четири процента због тренда.

Прочитајте још: Желите зараду ДИРЕКТОРА БАНКЕ? То није гаранција СРЕЋЕ, а ево ГДЕ РАДЕ најзадовољнији људи

- У Србији имамо велику културу поклањања одеће. И то је лепа ствар, доста одеће се даје. Поклањамо половину одеће - наводи Шћекић.

Да бисмо одећу носили дуже потребно је да буде квалитетнија!

- Најлошије је бацити, она може да се донира, поклони некоме, да се прода или пренамени. Највећи проблем код брзе моде је избацивање колекција, оне излазе на недељном нивоу. Људи су свесни постојања феномена брзе моде, али са последицама које брза мода изазива тај проценат је далеко мањи - истиче Шћекић.

Прочитајте још: ОВАЈ СРПСКИ ОБИЧАЈ ДОНОСИ СРЕЋУ: Нека иде чисто и бистро као вода

Објашњава да као што имамо брзу и спору храну, исто је и са модом.

- Можемо да кажемо да постоји велики простор за образовање опште јавности. Сами смо одговорни за количину отпада који произведемо. Може и да се направи мрежа за донирање одеће и добро би било увести одећу у систем за рециклажу. Она представља посебан отпад који не може да се меша са другим отпадом. Увек је боље купити квалитетнији комад одеће и носити га дуже - закључује Шћекић.

 Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas