· · Number of comments: 0
"ZLATNA PRAVILA"

Deset pravila ishrane koje treba da IGNORIŠETE ako želite da smršate

Od klubova za mršavljenje do ketoa, odricanja od svega što zaista vredi jesti do želje za „magičnom pilulom“ koja bi mogla da vam omogući da izgubite kilograme jednom zauvek, postoji toliko mnogo opcija.

1641803930_fitness-g2f8c39162_640.jpg
Foto: Piksabej

Dakle, ako ste jedan od onih ljudi koji ove nedelje kreću na dijetu, možda se osećate zbunjeno. Sa toliko metoda koje tvrde da su „najbolje“, kultura ishrane je pomutila jednostavne osnove gubitka masti, ostavljajući mnogima od nas veći struk nego ranije.

Grem Tomlinson, poznat kao Fitnes kuvar za svojih milion pratilaca na Instagramu, postao je popularan jer je presekao gluposti i dao ljudima alate koji su im potrebni da izgube težinu. Grem je protiv bilo kakvih strogih pravila sa slabim naučnim dokazima koji govore ljudima da izbace grupe hrane ili ponude brzo rešenje.

U svojoj novoj knjizi, on navodi ključne "trendove" u ishrani kojih se treba kloniti...

1. Jedite samo određenim danima

Dijete (kao što neki ljudi vide i post za vreme praznika) postaju sve popularnije, jer govore ljudima da jedu redukovano samo određenim danima u nedelji, ili između određenih sati u danu.

Grejm je rekao „kada pogledate korpus dokaza, zapravo nema razlike između povremenog posta i samo smanjenja unosa kalorija. Ako smanjite period u kome jedete, recimo na samo od 12-20 časova, manja je verovatnoća da ćete jesti više kalorija, što ima savršenog smisla“, rekao je on.

Pročitajte još: Sedam BIZARNIH METODA dijete koje slavne ličnosti koriste da ostanu u formi

„Međutim, ako neko odluči da pojede hiljade kalorija unutar okvira, onda je to nekako kontraproduktivno. To se zapravo ne zasniva ni na čemu biološkom ili fiziološkom. To je više samo neka vrsta nusproizvoda smanjenja količine vremena u kojoj možete da jedete."

Mnogi ljudi kažu da postoji dobar šećer i loš šećer, ali ne postoji, sve se metaboliše isto

Grem je rekao da je to samo još jedna strategija za smanjenje kalorija koja "apsolutno može pomoći u gubitku težine" - ali to "nije neka vrsta magične formule".

2. Ne jedite posle 18 časova

Neki od ljudi koje poznajete mogli bi vam reći „Ja jednostavno ne jedem posle 18 časova“. Grem je rekao da nije dokazano da u koliko sati večerate ima „ikakvog značaja za gubitak telesne masti“. Ono što je važno je koliko kalorija u toku 24 sata unosite i koliko kalorija trošite.”

Međutim, ograničavanje jedenja do kasno u noć može vam pomoći da zaspite, što je često zanemaren stub zdravlja koji može promovisati zdravu težinu.

3. Izbacite rafinisani šećer

I kolačić i mango imaju visok sadržaj šećera, ali nekako svi misle da ne smeju da pojedu ni jedan kolačić. Grem je rekao: „LJudi misle da nikada ne treba da jedete kolačić jer mora da je loš, a mango je dobar. Ali zapravo, oba su veoma različite vrste hrane koje možete uključiti. Radi se samo o razumevanju jednostavnih razlika.”

Foto: Depozit

Mango sadrži vitamine, hranljive materije i vlakna. Kolačić, iako ima malu zdravstvenu vrednost, prilično je jednostavan, ukusan i donosi vam radost.

„Možete apsolutno da uključite oba u svoju ishranu“, rekao je Grem. „Mnogi ljudi kažu da postoji dobar šećer i loš šećer, ali ne postoji. Sve se metaboliše isto. Ono što bih rekao je samo umeren unos.”

4. Prestanite da jedete ugljene hidrate

Isto važi i za ugljene hidrate, koji se izbacuju u ishrani kao što je keto. Grem je rekao: „Zašto biste želeli da izbacite hleb, testeninu i pirinač kada nema dokaza koji bi ukazivali na to da će dovesti do većeg gojenja?“

Dijeta koja zamenjuje obroke šejkovima ili supama može vam dati brze rezultate

Argument je da rafinisani „beli“ ugljeni hidrati nisu toliko zasitni zbog manjeg sadržaja vlakana.

Ali Grem je primetio studiju u kojoj su učesnici jeli samo beli pirinač i voće tokom određenog vremenskog perioda i izgubili u proseku po 10 kilograma. „Zašto su toliko smršali? Zato što su bili u kalorijskom deficitu“, rekao je Grem, dodajući da su ugljeni hidrati „osnovni deo ishrane“.

5. Pratite plan obroka

Strogi 12-nedeljni plan ishrane i vežbanja vam obećava novu figuru? Ali budite upozoreni - pridržavanje veoma strogog režima može dovesti do toga da vam brzo ponestane entuzijazma i možda nećete ništa naučiti na duži rok.

Pročitajte još: Izgubite kilograme pomoću DOMAĆEG ČAJA: Potrebno vam je ČETIRI sastojka (RECEPT)

Grem je rekao: „Kada dođete do kraja plana, pomalo ste zaglavljeni i na kraju se vraćate na ono na šta ste navikli. Drugi aspekt je da ovi planovi obroka ne zadovoljavaju društveni život. Šta se dešava ako imate rođendansku večeru, zar jednostavno nećete ići? Ili ćete uživati u nečemu što nije u planu, a onda, tehnički, niste uspeli? To jednostavno nije baš fleksibilno i pogodno za normalno funkcionisanje"

6. Pratite plan vežbanja

Vežbanje je kamen temeljac zdravlja. Naravno, pronađite način da se aktivirate na način koji će vam omogućiti da uživate i iskoristite prednosti gubitka težine kao nuspojave. Ali nemojte se zaglaviti radeći nešto što mrzite, samo zato što mislite da će to ubrzati vaš gubitak težine.

Foto: Depozit

Grem je rekao: „Ključ je u tome da uživate u vežbanju tako da je veća verovatnoća da ćete nastaviti sa njim. Ako ne volite trening snage, pokušajte da hodate ili da se penjete uz brda, ili druge aktivnosti.”

7. Dijeta sa šejkovima i supama

Dijeta koja zamenjuje obroke šejkovima ili supama može vam dati brze rezultate. Ali, osim što je – da se suočimo s tim – depresivna, dijeta nema dugovečnosti „osim ako ne planirate da pijete šejkove do kraja života“, rekao je Grem.

Grem je upozorio da se hrana ne označava kao „dobra“ ili „loša“ jer bi to moglo dovesti do iskrivljenog pogleda na hranu

Rekao je da se ljudi na kraju vraćaju na staru ishranu jer nisu naučili ništa o zdravoj ishrani i zaglave u jo-joingu. „Oni ne grade održive navike koje će trajati do kraja života, što im je potrebno“, rekao je Grem.

8. Uzimajte suplemente

Većina suplemenata je nepotrebna, rekao je Grem, upozoravajući na stvari poput „sagorevača masti“ i „kapsula za metabolizam“. „Postoji vrlo, vrlo malo nauke koja bi to potvrdila“, rekao je on.

„Jedini suplementi koje bih preporučio ljudima, posebno koji žive u Velikoj Britaniji, za opšte zdravlje bili bi stvari poput vitamina D i visokokvalitetnih ribljih ulja i možda multivitamina.

9. Pridružite se klubu za mršavljenje

Tvoja najbolja drugarica želi da se pridružiš klubu za mršavljenje sa njom u Novoj godini, a ti si oduševljen, pošto si video pre i posle u promocijama. Ali, u osnovi, ove grupe za ishranu „ne edukuju svoje članove na jednostavnoj pretpostavci o deficitu kalorija i porcijama – što je ključno za poboljšanje zdravlja i gubitak težine“, rekao je Grem.

Pročitajte još: Tajna je u PSIHOLOŠKOJ DIJETI: Kako da se rešite kilograma koje ste "zaradili" tokom PRAZNIČNIH GOZBI?

Po Grejmovom mišljenju: „Oni vas odvode od principa koje morate da znate da biste postali oslonjeni na njih, tako da oni nastavljaju da dobijaju novac. To je kao pokretna traka ljudi koji su možda malo smršali, ne razumeju kako se to dogodilo jer nije bilo edukacije, a onda iz istog razloga ponovo dobijaju na težini. Onda se vraćaju u klub za mršavljenje... i tome nikad kraja."

10. Držite se „dobre“ hrane i bežite dalje od „loše“ hrane

Grem je upozorio da se hrana ne označava kao „dobra“ ili „loša“ jer bi to moglo dovesti do iskrivljenog pogleda na hranu. Rekao je: „Možda ćete se osećati jako loše što jedete čokoladicu jer mislite da je visokokalorična i da nema hranljivih materija. Ali u kontekstu vaše ukupne nedelje, to je 200 kalorija. Nije smak sveta. Ono što radite tokom duge utakmice je ono što se zaista računa.”

U međuvremenu, ovakav način razmišljanja može prikriti da „dobra“ zdrava hrana takođe može biti veoma kalorična. Uzmite trendi puter od kikirikija - 40 g na parčetu tosta iznosi 340 kalorija u poređenju sa vašim omiljenim "nestašnim" džemom, koji ima samo 195 kalorija.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.