· · Komentara: 0
ishrana

Kako da odolimo? Trikovi pomoću kojih možemo da održimo zdrave navike tokom praznika

U vreme praznika smo veoma zauzeti – pravimo praznične trpeze, okupljamo čitavu porodicu i planiramo poneko zajedničko putovanje. Zbog brojnih obaveza, teško se održavaju fitnes i nutritivni ciljevi – ali to ne znači da je i nemoguće.

1637566060_shutterstock_1240472755.jpg
Foto: Shutterstock

Planirajte unapred

Napravite agendu: Radite nešto lagano u nedelji oporavka od vežbanja, kao što je povremeno dizanje malih tegova ili vežbanje sa elastičnim trakama;

Odredite prioritete u hrani: Kada jedete nešto nutritivno bogato i od čega ste siti umesto da pojedete ogroman obrok, to je odličan način da se držite svojih nutritivnih ciljeva. Izbegavajte preskakanje obroka, posebno doručka: LJudi često zaborave da jedu u vreme praznika, ali to može dovesti do pada šećera u krvi što proizvodi veliku glad, stres i probleme sa spavanjem. Postarajte se da jedete konzistentnije.

Pročitajte još: Ispijanje ZELENOG čaja je ključno za mršavljenje! Evo i zbog čega

Isplanirajte izgled svog tanjira: U okviru svog obroka, jedite prvo hranu bogatu nutrijentima kao što su voće i povrće, zatim dodajte žitarice od celog zrna i mršave proteine. Ovo će pomoći da ne zaboravite ni na jednu važnu namirnicu.

Saopštite svoje obaveze

Razgovarajte sa svojim prijateljima i porodicom o svojim obavezama, i to će pomoći pri izbegavanju neprijatnih pitanja i konverzacija o vašim izborima. Kada unapred pripremite svoje prijatelje i porodicu, oni će vas podržati. Možda će se ponuditi i da vam se pridruže!

Zapamtite, nije „sve ili ništa”

Nemojte pasti u zamku verovanja da niste uspeli ako se niste držali svog plana savršeno. Zdraviji način razmišljanja se fokusira na dugoročno zdravlje. Ovo ne znači savršenstvo, već prilagođavanje kako zahtevaju godišnja doba, pa i praznici.

Jedite svesno

Kada jedete svesno, to vam može pomoći da više uživate u hrani. Ipak, i kada odlučite da uživate u hrani svesno, mozgu je potrebno vremena da vam kaže da ste siti. U redu je da sačekate malo između porcija, da biste dobili preciznije informacije šta vam telo traži.

Pročitajte još: Mršavite prirodnim putem: Četiri limuna dnevno i kilogram manje nedeljno

Budite aktivni zajedno

Ohrabrite druge i povećajte svoje kretanje tokom praznika tako što ćete učestvovati u aktivnostima koje će vam pokrenuti srce kao grupi. Planirajte šetnju nakon večere, prijavite se za prazničnu trku ili se igrajte napolju sa decom.

Pripremite nutritivno bogat obrok

Jednostavan način da kontrolišete svoje izbore u hrani jeste da donesete ili pripremite nutritivno bogat obrok koji ćete podeliti. Obiman, bogat obrok će pružiti vitamine i minerale, držeći vas sitim.

Neka san bude prioritet

Spavanje je glavno kada je reč o održavanju ostalih dobrih navika. Uz manjak sna, druge odluke postanu izazovnije. Preporučuje se 7-9 sati sna svako veče, čak i tokom praznika. To će vam pomoći da smanjite stres i držati vas zdravim na više nivoa.

Odvojite vreme da se oslobodite stresa

Praznici mogu da budu stresni, a briga o sebi pomoći će vam da se bolje ophodite i prema sebi, i prema drugima. Probajte da vežbate, meditirate ili da idete u šetnju. Kažite drugima da vam treba vreme za sebe, to je potpuno razumljivo. Objasnite da ćete se osećati mnogo bolje posle nekog vremena kako biste se oslobodili stresa, pa ponudite da učestvujete u društvenoj aktivnosti kad se vratite u akciju.

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.