· · Komentara: 0
PRAKTIČNO

Brzi test koji utvrđuje da li vam nedostaje JOD

Među osam namirnica koje sadrže najviše joda, većina je jeftina i dostupna.

1623242788_Depositphotos_81016036_xl-2015.jpg
Foto: Depozitfoto

Nadoknaditi manjak ovog važnog elementa nije teško. Samo uključite namirnice bogate jodom - ali nemojte preterivati, jer višak joda, takođe, negativno utiče na zdravlje

Pročitajte još: RUSKI lekar i naučnik HRISTO MERMESKI otkriva revolucionarni lek za NAJTEŽE BOLESTI (RECEPT)

Jod je važan za decu i trudnice

Unos joda presudan je za pravilno funkcionisanje štitne žlezde. Najveću potrebu za ovim elementom imaju deca i adolescenti, jer su hormoni štitnjače odgovorni za mentalni i fizički razvoj. Međutim, i za odrasle jod je veoma važan. Supstance koje stvara štitna žlezda stimulišu reproduktivni sistem, utiču na proizvodnju polnih hormona i sposobnost začeća.

Jod utiče na rad štitne žlezde.

Posebno je neophodan jod tokom trudnoće - pogotovo u prvom tromesečju, kada se u embrionu stvaraju rudimenti svih organa i formira nervni sistem. Ako trudnici nedostaje jod, najverovatnije ce se beba roditi sa znacima cerebralne disfunkcije. Takve bebe, često preuranjene, imaju zaostajanje u rastu i nepravilnosti u proporcijama tela.

Pročitajte još: Revolucionalno otkriće ruskih naučnika: Heljda je super-fud, a osim što usporava starenje ima i nevervatne moći!

Kako jod utiče na zdravlje?

  • reguliše metabolizam
  • pozitivno utiče na rad srca
  • jača kosti
  • učestvuje u razvoju celija i tkiva
  • stimuliše obnavljanje tkiva
  • normalizuje funkcionisanje nervnog sistema
  • povećava otpornost na stres, smanjuje nervnu ekscitabilnost
  • reguliše proizvodnju polnih hormona
  • poboljšava pamćenje i druge kognitivne funkcije
  • učestvuje u razmeni toplote i održavanju potrebne temperature ljudskog tela
  • pomaže organizmu da se nosi sa virusnim i bakterijskim napadima
  • reguliše apsorpciju određenih vitamina
  • pozitivno utiče na formiranje fetusa u materici
  • pomaže u snižavanju holesterola u krvi.

Simptomi manjka joda
- Oštećenja memorij.- Pospanost i inertnost.- Opšta slabost, apatija, umor.- Podložnost prehladama.- Višak kilograma.- Razdražljivost, naročito ujutru.- Reproduktivna disfunkcija.

Pasulj je najvažnija namirnica Foto: Depozit

 

Test za utvrđivanje nedostataka joda:

 

Uveče, pre spavanja, namočite pamučni brisač rastvorom joda. Na podlakticama nacrtajte tri linije: tanku (oko 1 mm), srednju (2 mm), debelu (3 mm).

Pročitajte još: RUSKI kardiolog Mihajlovič otkriva tajnu dugovečnosti SRBIMA: Šest vežbi za ZDRAVU KIČMU i u desetoj deceniji života

Ujutru:

- Ako je samo tanka linija nestala - nemate deficit joda.

- Ako su nestale tanka i srednja linija - imate manje joda nego što je potrebno za organizam.

- Sve linije su nestale - imate veliki nedostatak joda.

Namirnice bogate jodom

Jetra bakalara

Jetra bakalara prvak je među namirnicama po količini joda: samo 100 grama ovog proizvoda sadrži 370 mkg joda, što je 3 puta više od dnevne potrebe.

Sušene morske alge

Morske alge su odličan izvor antioksidanata i minerala. One imaju minimalnu količinu kalorija, ali puno joda. Iako njegov sadržaj zavisi od vrste algi, prosečna cifra je 450 mkg na 100 g proizvoda.

Pečeni krompir

Najpristupačniji način dobijanja joda je pečenje krompira. Jedan srednji krompir sadrži oko 60 mikrograma joda, što je jednako 40% dnevne vrednosti. Međutim, važno je zapamtiti da se vecina supstance nalazi u kori krompira, zato nutricionisti preporučuju da jedete pečeni krompir sa ljuskom.

Najjeftinija hrana bogata jodom Foto: Depozit

Jeftina hrana koja sadrži jod

Morska riba i morski plodovi

Velika količina joda nalazi se u školjkama, lignjama i škampima (u 100 g delikatesa - 40 mkg joda), u svim vrstama crvene ribe, skuši i haringi (od 100 do 300 mkg). Dagnje sadrže 140 mkg joda u 100 g proizvoda, dok jastog - oko 100 mkg.

Pročitajte još: Putin na radnom stolu drži poseban KRISTAL, a evo zašto se ne odvaja od njega

Brusnica

Bogate antioksidantima, bobice brusnice odličan su izvor joda. Najkorisnije je ono voce koje raste blizu mora. Jedna čaša sveže brusnice sadrži do 600 mkg joda.

Hrana koja ometa jod
- Soja- Seme lana- Sirovi kupus i brokoli- Previše hlorisana voda.

Mleko

Jedna šolja kravljeg mleka sadrži oko 80 mkg joda. Ali kozije mleko je još korisnije: u njemu se nalazi 300 mkg joda.

Jaja (žumance)

Baš kao i krompir, jaja su pristupačna svakodnevna hrana koja nadoknađuje nedostatak joda u organizmu. Jedno veliko jaje sadrži oko 24 mkg supstance, što je 16% od dnevne norme.

Pročitajte još: Ruska travarka NESTOROVNA: Poštujte 8 jednostavnih pravila i sprečite razvoj MALIGNIH BOLESTI

Pasulj

U 100 g belog pasulja nalazi se 30 mkg joda. Iako je ovo samo 20% dnevne potrebe, čak i ta količina ce koristiti vašem zdravlju.

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.