Oglas
· · Komentari: 0

ŽIVOTNA PRIČA ČOVEKA KOJEG SU S PRAVOM PROZVALI "GOSPODIN BEVERLI HILS": Od neugledne ulice napravio je carstvo, a njegovu odeću i parfem nosile su najveće svetske zvezde

Fred Hajman nije samo prodavao odeću i parfem. On je prodao osećaj — da ste vi zvezda, makar samo dok vam šampanjac blista u čaši i svilena tkanina pada preko ramena. Njegova filozofija bila je jednostavna: luksuz je priča koju nosite sa sobom.

1754910276_profimedia-0281693270.jpg
Foto: Profimedia
Oglas

Beverli Hils. Ulica Rodeo Drajv danas je gotovo mitsko ime — sinonim za luksuz, blještavilo i besprekornu modu. Ali, pre nego što su izlozi zasijali pod reflektorima paparaca, pre nego što su mirisi parfema ispunili kalifornijski vazduh, postojala je vizija jednog čoveka. Čoveka rođenog kao Fred Džuls Polag u švajcarskom Sankt Galenu 1925. godine — ali kojeg će svet upamtiti kao Freda Hajmena, poznatijeg kao “Gospodina Rodeo Drive-a” i “Gospodina Beverli Hilsa”.

Njegovo detinjstvo nije mirisalo na parfeme od nekoliko stotina dolara po bočici. Bilo je to vreme ekonomske neizvesnosti i ratnih oblaka nad Evropom. Možda baš zato, kada je emigrirao u Ameriku, Hejman je od samog početka birao svetlo umesto tame.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by JCGD Vintage (@jcgd_vintage)

 

Počeo je u Njujorku, i to ne u butiku, već među kristalnim čašama i srebrnim tacnama — kao banket menadžer u legendarnom Waldorf Astoria hotelu. Tu je naučio lekciju koja će ga voditi čitav život: luksuz nije samo proizvod. Luksuz je osećaj.

Preselio se u Los Anđeles i postao menadžer Beverly Hilton hotela, gde je već tada imao priliku da kreira iskustva za zvezde ekrana i političku elitu. I onda — 1961. godine — prešao je iz ugostiteljstva u modnu arenu.

Kupio je mali butik na tada ne naročito glamuroznoj Rodeo Drajv ulici, i nazvao ga "Giorgio Beverly Hills". Njegov recept? Spoj besprekornog ukusa, nenametljive ekskluzive i toplog dočeka koji je mogao da šarmira i najzahtevnije goste. U njegovom butiku, kupci nisu samo birali odeću — oni su postajali deo priče.

Njegov butik "Giorgio Beverly Hills" postao je mesto okupljanja zvezda poput Elizabet Tejlor, Natali Vud, Princeze Grejs od Monaka, Barbre Strejsend, Dajane Ros, Čarlton Hestona, Ronalda i Nensi Regan.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Chloé (@chloe_stns)

U njegovom salonu sa barom, bilijarom i besplatnim pićem — slavni ljidi poput Ričarda Prajora, Roberta Evansa, Ali Mekgrou, Stiva Mekvina, pa čak i Melani Grifit, Džonsona — provodili su vreme u šoping druženju, nekada i satima.

Do 1980-ih, "Giorgio Beverly Hills" je bio epicentar luksuza. A onda, 1981. godine, lansirao je parfem “Giorgio” — miris koji je postao globalna senzacija. Tolika je bila popularnost da je Avon 1987. godine kupio brend za neverovatnih 165 miliona dolara.

Fred se ženio ukupno četiri puta. Prvo sa Telmom Bertrand, zatim sa dr Barbarom Sziraki sa kojom je dobio troje dece: Čarlsa, Roberta i Nikol.

Treća supruga bila mu je Gejl Gardner (u braku su bili od 1966. do razdvajanja 1983. godine), sa kojom je zajedno lansirao parfem “Giorgio”.

Četvrta žena bila mu je Beti Endo, sa kojom se oženio 1995. godine. U trenutku smrti 2016, iza sebe je ostavio suprugu, troje dece i desetoro unučića..

Fred Hajman je nastavio da stvara, savetuje i inspiriše sve do poslednjeg dana svog života. Iza sebe je ostavio ne samo ulice obasjane zlatnim slovima luksuza, već i filozofiju: da se stil ne kupuje samo novcem, već pričom, osmehom i iskustvom.

Danas, kad zakoračite na Rodeo Drajv i ugledate fasade koje blistaju, setite se — to se nije desilo slučajno. To je delo čoveka koji je znao da svaka ulica može biti pista, ako joj date dovoljno šarma i malo zlatne prašine.

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas