· · Коментара: 0
КОРИСНО

Свакодневно конзумирање јабука носи бројне бенифите, а два су најважнија - смањен ризик од астме и настанка дијабетеса

Распрострањено је мишљење да јабуке треба јести сваки дан.

1614631353_Depositphotos_5530935_s-2019.jpg
Фото: Депозит

У земљама енглеског говорног подручја чак постоји изрека о овом резултату, која каже: "Ан аппле а даy кеепс тхе доцтор аwаy" што дословно значи "јабука дневно ће вас спасити одласка лекару". Откривамо да ли је то заиста тако или је то још један уобичајени мит о правилној исхрани.

Прочитајте још: Имате проблем са гасовима и надутошћу? Решите се непријатности уз 5 ЈЕДНОСТАВНИХ савета!

Корист за здравље

Јабуке имају бројне предности које могу допринети дуготрајној снази. Оне су богате важним хранљивим састојцима, укључујући влакна, витамине, минерале и антиоксиданте. Тачније, витамин Ц делује као антиоксиданс, неутралишући штетна једињења позната као слободни радикали и штитећи од болести. Јабуке су такође одличан извор антиоксиданата попут кверцетина, кофеинске киселине и епикатехина. Неке студије такође показују да конзумација јабука може смањити ризик од неколико хроничних болести, укључујући болести срца, и чак може помоћи у превенцији рака.

Прочитајте још: Процените здравље на основу изгледа језика: Ево које боје су знак за упозорење!

Уз све ово, показало се да јабуке помажу да се осећате сито, смањите унос калорија и повећате губитак килограма због садржаја влакана. Студије на људима, животињама и у лабораторијама показале су да унос више воћа може бити повезан са повећаном минералном густином костију и смањеним ризиком од остеопорозе. Поред тога, нека истраживања сугеришу да конзумација јабука може помоћи у смањењу оксидативног стреса, спречавању опадања менталних перформанси и успоравању знакова старења. Повећани унос јабука може бити повезан са мањим ризиком од астме и дијабетеса.

Могући недостаци

Свакодневно конзумирање јабука није штетно по ваше здравље. Међутим, ако их једете превише, може се појавити неколико нежељених ефеката. Конкретно, то може изазвати симптоме као што су надимање и болови у стомаку. Као и остало воће, и јабука има пуно угљених хидрата у свакој порцији. Иако ово није проблем за већину људи, они који су на дијети са ниским садржајем угљених хидрата или се воде кето дијетом ће можда морати да смање унос.

 Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.