· · Коментара: 1
исхрана

Све предности КИКИРИКИЈА: Зашто га треба уврстити у исхрану

Богат хранљивим састојцима, он вам доноси бројне здравствене благодети.

1605178004_Depositphotos_1820122_s-2019.jpg
Фото: Депосит

Кикирики по жељи можете конзумирати у његовом сировом и печеном издању, од којих је први свакако препоручљивији. Високо калоричан са свих 20 амино киселина, кикирики је одличан стимулатор имуног система. Богат витаминима, минералима и биљним једињењима, доприноси превенцији бројних болести. Како би открили здравствене предности кикирикија останите са нама у редовима који следе.

Кикирики чува срце

Кикирики смањује ниво лошег холестерола у крви, а познато је да он доводи до повећања притиска у крвним судовима. Екстракт кикирикијеве љуске богат је полифенолом који смањује упалу која узрокује болести срца. Такође кикирики има антиоксидантна својства која се боре против болести срца, будући да садржи ресвератрол.

Редован унос кикирикија у организам смањује триглицериде, побољшавајући здравље срца.

Прочитајте још: ЗА САДАШЊЕ И БИВШЕ ПУШАЧЕ: Овај сок од три биљке ће вам ОЧИСТИТИ ПЛУЋА

Помаже при губитку тежине

Иако врло калоричан кикирики доприноси губитку килограма, уместо њиховом таложењу, пре свега јер представља енергетски густу храну. Конзумација кикирикија између оброка је пожељна како би се смањила потреба за уношењем додатних калорија у организам у току дана. Кикирики изазива јачи осећај ситости када се конзумира сам, него уз оброк.

Фото: Депосит

Сречава појаву камена у бубрегу и жучи

Конзумација кикирикија повезана је са мањим ризиком од жучног и бубрежног каменца. Бројне студије су показале да редован унос кикирикија у организам смањује проблеме са камењем у жучи и бубрезима, чак и када је реч о врло малој количини, односно једној шољи кикирикија дневно.

Помаже при контроли шећера у крви

Додавање кикирикија или кикирики путера оброцима не повећава ниво шећера у крви. Шта више ако их конзумирате уз ваш редован оброк можете стабилизовати ниво шећера у крви. Кикирики ствара врло ниско гликемијско оптерећење, због чега је и прозван супер-храном за дијабетичаре. Влакна која се налазе у кикирикију заслужна су за смањење нивоа шећера у крви.

Одлична храна за дијабетичаре.

Прочитајте још: Намирнице од којих нагло скаче ШЕЋЕР У КРВИ: Већину једемо сваки дан

Смањује ризик од канцера

Висок унос кикирикија (заједно са другим орашастим плодовима) повезан је са смањењем ризика од рака дебелог црва. Изофлавони, рецевератрол и фенолна киселина који се налазе у кикирикију имају антиканцерогена дејства што значи да знатно смањују могућност обољевање од ове опаке болести.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.