· · Коментара: 0
воће

Да ли волите АНАНАС? Разлози због којих би требало да се нађе на нашем тањиру већ данас

Ананас је богат извор витамина Ц, а само једна шоља свежег ананаса садржи чак и више витамина него што вам је потребно у току дана.

1643287328_pineapple-gfabf95efe_1280.jpg
Фото: Пиxабаy

Витамин Ц стимулише производњу имуноглобулина у телу, побољшавајући његову природну одбрану од вируса и бактерија које изазивају болести. Овај витамин је изузетно користан за кожу: стимулише производњу природног колагена, смањује видљиве знаке старења и даје кожи сјај. Поред тога, витамин Ц је снажан природни антиоксиданс. Заједно са флавоноидима (којих такође има у изобиљу у ананасу), штити ћелије тела од оштећења слободних радикала, смањује упале и спречава различите хроничне болести попут коронарне болести срца и Алцхајмерове болести.

Тропско воће је такође необично богато манганом. Манган је неопходан за одржавање здравих и јаких костију. Адекватна количина мангана у телу повезана је са мањим ризиком од остеорпорозе, према студији Универзитета Орегон. Ако редовно једете ананас, не морате да бринете о недостатку овог минерала – једна шољица свежег воћа садржи око 78% дневне вредности.

Прочитајте још: ДИЈАБЕТЕС: Откривено је пиће које изазива "ЗНАЧАЈАН" пад нивоа шећера у крви

Вероватно сте чули да ананас подстиче сагоревање масти. Ово својство воћа није у потпуности проучавано, па научници још нису могли недвосмислено да потврде или оповргну ове информације. Експерименти на животињама су показали да ензим бромелаин, којим је богат ананас, убрзава разградњу масти у телу, али истраживања су још увек недовољна. Међутим, нема сумње о још једној корисној особини бромелаина - он ефикасно стимулише процесе варења, доприносец́и активнијој разградњи протеина. Због тога се јела од меса често послужују са сосом од ананаса – уз њих ц́е тешка храна бити много лакша за варење.

Иако ананас нема доказани ефекат сагоревања масти, требало би га додати у исхрану сви који воде рачуна о својој фигури. Нискокалоричан је (око 50 кцал на 100 г) и богат је влакнима, витаминима и минералима.

Ананас се може додати у салате, сосове од меса, десерте или јести самостално. Поред тога, припада оним плодовима који готово не губе своја корисна својства када се конзервирају. Главна ствар је да изаберете производ у сопственом соку, а не у шећерном сирупу, како бисте избегли унос додатних угљених хидрата.

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.