· · Number of comments: 0

Зашто је ЦИНК толико важан за имунитет? Ево у којим намирница га највише има и колико овог минерала нам је потребно

Цинк је изузетно важан минерал који је преко потребан нашем организму за вршење бројних функција

1664440794_cink.jpg
Фото: Профимедиа

Цинк је заштитник имунитета, штити тело од бактерија и вируса и укључен је у готово сваки аспект одбране од инфекција. Неопходан је за више од 300 ензимских задатака у телу и присутан је у свакој ц́елији нашег тела – без њега не можемо да преживимо.

Цинк нам помаже да растемо, развијамо се, дишемо и метаболизирамо храну. То је минерал који има улогу у функционисању нервног, кардиоваскуларног и репродуктивног система. Једна од његових најважнијих улога је стварање протеина и синтезе ДНК, а снажно утиче и на наш либидо. Он нас штити од бактерија и вируса, смањује умор, болове у зглобовима и проблеме са ломљивим ноктима. Цинк такође помаже да нам зарасту ране, а он има улогу у чулима мириса и укуса.

Прочитајте још: Ево зашто би требало да ставите сапун испод чаршафа пре СПАВАЊА: Може помоћи ако имате ова два проблема

Недостатак цинка може значајно ослабити одбрамбене способности нашег организма. Могу се јавити и други проблеми: сува кожа, губитак косе, импотенција, дијареја, губитак апетита, дуже зарастање рана… Наравно, треба напоменути да се ове тегобе могу јавити и због неких других узрока, па је консултација са лекаром најбољи начин да добијете праву дијагнозу.

Пошто људско тело не може самостално да производи цинк, он се наравно мора унети у организам адекватном исхраном.

Колико нам је цинка потребно на дневном нивоу?

Иако је цинк веома важан за организам, неопходан за добро здравље и јак имунитет, телу нису потребне велике количине овог минерала.

Претеривање са дијететским суплементима стога није неопходно; прекомерни унос цинка заправо може довести до других проблема, као што је лошија апсорпција бакра, минерала са којом се цинк одлично слаже. Све док је њихов однос једнак.

Прочитајте још: Када се појављују први СИМПТОМИ менопаузе код већине жена? Све што треба да знате о овој фази живота

Вец́ина проблема повезаних са цинком може се елиминисати са уносом 8 до 12 мг овог минерала на дневном нивоу. Нутриционисти препоручују ове количине цинка за различите демографске групе:

Одрасле жене: 8 мг дневно
Одрасли мушкарци: 11 мг дневно
Труднице: 11-12 мг дневно
Дојиље: 12 мг дневно
Деца до 3 године: 3 мг
Деца од 4 до 8 година: 5 мг
Деца од 9 до 13 година: 8 мг

Где можемо пронаћи највише цинка?

Цинк се најбоље апсорбује из намирница животињског порекла, попут говедине, живине, јаја, морских плодова, али не треба занемарити ни биљне изворе.

Храна која је богат извор цинка:

Морска храна (посебно остриге);
Месо (дивљач, живина, говедина, телетина, јагњетина);
Јаја;
Млечни производ (шоља грчког јогурта, на пример, садржи око 2,5 мг цинка);
Црна чоколада;
Интегрални и дивљи пиринач;
Житарице од целог зрна (овас, јечам, спелта);
Махунарке (пасуљ, сланутак, сочиво).

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.