· · Number of comments: 0

Zašto je CINK toliko važan za imunitet? Evo u kojim namirnica ga najviše ima i koliko ovog minerala nam je potrebno

Cink je izuzetno važan mineral koji je preko potreban našem organizmu za vršenje brojnih funkcija

1664440794_cink.jpg
Foto: Profimedia

Cink je zaštitnik imuniteta, štiti telo od bakterija i virusa i uključen je u gotovo svaki aspekt odbrane od infekcija. Neophodan je za više od 300 enzimskih zadataka u telu i prisutan je u svakoj ćeliji našeg tela – bez njega ne možemo da preživimo.

Cink nam pomaže da rastemo, razvijamo se, dišemo i metaboliziramo hranu. To je mineral koji ima ulogu u funkcionisanju nervnog, kardiovaskularnog i reproduktivnog sistema. Jedna od njegovih najvažnijih uloga je stvaranje proteina i sinteze DNK, a snažno utiče i na naš libido. On nas štiti od bakterija i virusa, smanjuje umor, bolove u zglobovima i probleme sa lomljivim noktima. Cink takođe pomaže da nam zarastu rane, a on ima ulogu u čulima mirisa i ukusa.

Pročitajte još: Evo zašto bi trebalo da stavite sapun ispod čaršafa pre SPAVANJA: Može pomoći ako imate ova dva problema

Nedostatak cinka može značajno oslabiti odbrambene sposobnosti našeg organizma. Mogu se javiti i drugi problemi: suva koža, gubitak kose, impotencija, dijareja, gubitak apetita, duže zarastanje rana… Naravno, treba napomenuti da se ove tegobe mogu javiti i zbog nekih drugih uzroka, pa je konsultacija sa lekarom najbolji način da dobijete pravu dijagnozu.

Pošto ljudsko telo ne može samostalno da proizvodi cink, on se naravno mora uneti u organizam adekvatnom ishranom.

Koliko nam je cinka potrebno na dnevnom nivou?

Iako je cink veoma važan za organizam, neophodan za dobro zdravlje i jak imunitet, telu nisu potrebne velike količine ovog minerala.

Preterivanje sa dijetetskim suplementima stoga nije neophodno; prekomerni unos cinka zapravo može dovesti do drugih problema, kao što je lošija apsorpcija bakra, minerala sa kojom se cink odlično slaže. Sve dok je njihov odnos jednak.

Pročitajte još: Kada se pojavljuju prvi SIMPTOMI menopauze kod većine žena? Sve što treba da znate o ovoj fazi života

Većina problema povezanih sa cinkom može se eliminisati sa unosom 8 do 12 mg ovog minerala na dnevnom nivou. Nutricionisti preporučuju ove količine cinka za različite demografske grupe:

Odrasle žene: 8 mg dnevno
Odrasli muškarci: 11 mg dnevno
Trudnice: 11-12 mg dnevno
Dojilje: 12 mg dnevno
Deca do 3 godine: 3 mg
Deca od 4 do 8 godina: 5 mg
Deca od 9 do 13 godina: 8 mg

Gde možemo pronaći najviše cinka?

Cink se najbolje apsorbuje iz namirnica životinjskog porekla, poput govedine, živine, jaja, morskih plodova, ali ne treba zanemariti ni biljne izvore.

Hrana koja je bogat izvor cinka:

Morska hrana (posebno ostrige);
Meso (divljač, živina, govedina, teletina, jagnjetina);
Jaja;
Mlečni proizvod (šolja grčkog jogurta, na primer, sadrži oko 2,5 mg cinka);
Crna čokolada;
Integralni i divlji pirinač;
Žitarice od celog zrna (ovas, ječam, spelta);
Mahunarke (pasulj, slanutak, sočivo).

Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.