· · Komentari: 0
kola

ŠEST TRIKOVA koji će vam pomoći da postanete VEŠTIJI U VOŽNJI: Ovo su tajne najboljih vozača

Nekoliko korisnih saveta kada je u pitanju vožnja automobila

1650392196_automotive-g1d19e44ca_1280.jpg
Foto: Piksabej

Odajemo vam male tajne velikih vozača za lagodnu vožnju. Pratite pravila sa spiska i ući ćete u grupu najboljih vozača koji znaju efikasne tehnike vožnje.

Kočenje levom nogom

Kočenje levom nogom je teška tehnika koja zahteva redovno vežbanje. Nju vrlo često koriste profesionalni auto-trkači, ali ova veština Vam može pomoći i u hitnim situacijama. Pomoću ove tehnike bićete u stanju da vrlo brzo skrećete tako što ćete održati neophodnu brzinu rada motora, održavati istu brzinu vožnje i što ćete istovremeno kontrolisati upravljanje.

Držite ruke na volanu u pravilnom položaju

Već decenijama instruktori vožnje uče svoje đake da drže ruke na upravljaču vozila u položaju koji odgovara kazaljkama sata u 10 minuta do 2 časa. Ali nekoliko poslednjih godina, instruktori savetuju da se ruke drže ili u pozicijama devet i petnaest ili osam i dvadeset. Ovo će Vam pružiti bolju kontrolu tokom vožnje.

Pročitajte još: MAJSTORI OTKRIVAJU: Koliko često treba MENJATI ULJE u motoru i šta zapravo znače LAMPICE na instrument tabli

Takođe se radi i o najergonomičnijem položaju za držanje ruku onda kada treba da vozite neko duže vreme.

Kontrolišete podupravljanje i preupravljanje

U slučaju podupravljanja prednje gume gube trakciju (vuču) duž podloge puta u toku skretanja jer se povećava brzina ubrzanja. U slučajevima preupravljanja ista stvar se pak dešava sa zadnjim gumama. Ukoliko vozite na vlažnom ili zaleđenom putu, nemojte preterivati sa ubrzanjem. Voženje umerenom brzinom će Vam pomoći da izbegnete najveći broj slučajeva podupravljanja i preupravljanja.

Ogledalo sa vozačeve strane bi trebalo da predstavlja odraz samo četvrtine automobila

Obratite pažnju: I u slučajevima podupravljanja i preupravljanja vrlo je bitno da nikada ne puštate pedalu gasa ili kočnice previše brzo, naglo.

Koristite ručnu kočnicu da biste skrenuli

Ova tehnika, baš kao i kočenje levom nogom, zahteva dosta vežbe. Ponovo, ona Vam može pomoći samo u hitnim situacijama ili ako baš morate da izvedete brzo neko oštro skretanje tokom zime. Ali nemojte ovo izvoditi na suvom asfaltu (niti pri velikim brzinama) ukoliko ne želite da izlažete ozbiljnom riziku gume od prevremenog trošenja.

Menjajte brzine naniže pomoć sistema peta-prsti

Suština ove tehnike se sastoji u promenama brzine iz viših u niže tako što ćete pedalu gasa stisnuti petom, a pedalu kočnice prstima u isti mah. Na ovaj način dolazi do smanjenje vremenskog perioda koji je potreban za promenu brzine, sprečava se i rasterećenje zadnjih točkova i omogućava se glatki prelaz iz viših u niže brzine pre samog skretanja.

Podesite ogledala tako da eliminišete mrtve uglove u njima

Ukoliko bočna ogledala u većem delu prikazuju samo bokove vašeg automobila, to znači da ne koristite na pravilan način celu reflektivnu površinu ogledala. Kako biste podesili pravilno zadnje ogledala, trebalo bi da upamtite nekoliko sledećih položaja:

  1. Ogledalo sa vozačeve strane bi trebalo da predstavlja odraz samo četvrtine automobila (praktično dela njegovog zadnjeg krila).
  2. Bočno ogledalo sa suvozačke strane, poput onog sa vozačeve, bi trebalo da prikazuje samo zadnju četvrtinu automobila.
  3. Centralno ogledalo kabine bi trebalo da predstavlja odraz celokupnog zadneg stakla automobila koje je spram njega.

 BONUS VIDEO:

 
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.