Oglas
· · Komentari: 0
PUTOVANJE

PET saveta koji mogu OLAKŠATI let u inostranstvo

Bliže se novogodišnji praznici i veliki broj ljudi širom sveta se sprema na put, kako bi ih proveli sa bližnjima, skijali ili uživali na nekoj egzotičnoj destinaciji.

1637070248_inside-g633567d4d_1920.jpg
Foto: Piksabej
Oglas

Koje god odredište i svrha puta da su u pitanju, jedno je zajedničko svima, a to je da su se usred okolnosti izazvanih epidemijom i dužeg perioda zabrane ili ograničenja svi u određenoj meri malo odvikli od aerodromskih i carinskih procedura. Pred toga ne treba ni smetnuti s uma da će se među njima naći i oni koji prvi put lete avionom, kao i novopečeni roditelji koji prvi put vode svoju decu ovim vidom transporta. Iako se napomena da je prvo i najvažnije spakovati pasoše, novac i avionske karte čini suvišnom ili podrazumevanom, nezanemarljiv broj putnika na godišnjem nivou i dalje pravi ovaj propust, pri čemu je to samo jedna od stvari o kojima je potrebno voditi računa, kako se dugo iščekivano putovanje od uživanja na željenoj destinaciji ne bi pretvorilo u razočarenje na aerodromskom terminalu.

Covid propisi zemlje u koju se putuje

Kao što je pomenuto, Covid je drastično promenio način na koji putujemo, a situacija i regulative se, od države do države, menjaju čak i na nedeljnom nivou. Oni koji su se na vreme vakcinisali će svakako imati manje briga, ali je ipak nužno postarati se da je od revakcine pošlo dovoljno vremena, kako bi mogli da dobiju digitalni zeleni sertifikat. Za sve ostale su na raspolaganju PCR test ili brzi antigenski test, mada je neophodno informisati se o trenutnoj regulativi u zemlji domaćinu, u cilju izbegavanja troškova testiranja, potencijalnog karantina ili, u najgorem slučaju, zabrane ulaska u zemlju.

Foto: Piksabej

Prevoz za najmlađe - kuda sa kolicima?

Iako let sa bebom ili malim detetom logično podrazumeva putovanje sa kolicima za bebe, to ne mora da bude sasvim jednostavno. Pre putovanja preporučljivo je informisati se politici konkretnog avio prevoznika po tom pitanju. Prisustvo novorođenčeta će svakako obezbediti prvenstvo prilikom ukrcavanja, ali problem može da se pojavi nakon toga, jer od kompanije zavisi kako je regulisano unošenje i odlaganje kolica, nihovo računanje kao dodatnog prtljaga i odlaganje u prostor iznad glave.

Transfer do aerodroma

Prvi i osnovni uslov za uspešan i udoban let jeste da se na vreme stigne do aerodroma. Avio kompanije imaju različita pravila po pitanju toga koliko vremena pre leta je obavezno čekirati prtljag, pa je to još jedna stavka o kojoj je nužno raspitati se. Kada je u pitanju prevoz do aerodroma, na raspolaganju je nekoliko opcija, različite cene i komfora koji uz to ide. Za početak je tu autobus koji nekoliku puta dnevno kruži po gradu i nakon toga vozi do aerodroma i ta opcija je svakako najeftinija, zatim je tu organizovani kombi prevoz koji skuplja putnike na kućnim adresama i potom ih vozi na aerodrom, i na kraju, moguće je za nešto veću svotu rezervisati lično vozilo direktno do željenog terminala.

Foto: Piksabej

Kabinski prtljag ’’po meri’’

Najveći broj avio prevoznika ima jasna pravila po pitanju prtljaga koji se čekira, dok nejasnoće i problemi mogu da nastanu kada dođe do kabinkog prtljaga. Tu najviše prednjače prevoznici sa jeftinim letovima, pa je nužno precizno utvrditi koja je dozvoljena težina i koje su granične dimenzije kabinskog prtljaga koje dozvoljava kompanija kojom se putuje, jer su nadoknade za prekoračenje koje se plaćaju prilikom samog ukrcavanja prilično visoke.

Koristite torbe za lap topove i ostalu multimediju

Ukoliko se uzme u obzir da će svaki uređaj koji putnik ponese sa sobom morati više puta da bude spuštan, vađen i odlagan, stavljan na traku skenera i skladišten u prtljažni prostor iznad glava, torbe za laptop nameću se kao logično rešenje jer nude adekvatnu zaštitu uređaja, pružajući uz to mogućnost lake dostupnosti istog.

 

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Pošalji komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas