· · Komentara: 0
korisno

Kako se radi VEŽBA DISANJA? Radite je dva puta dnevno i zaboravićete na stres

Brzo lupanje srca i dlanovi koji se znoje pokazuju da je naš organizam po stresom.

1606726305_Depositphotos_83577188_s-2019.jpg
Foto: Deposit
Postoji način da se stres zaustavi, tako što ćemo da kontrolišemo disanje ističe psiholog dr Lea Lagos.

- Prvo treba da shvatimo šta nam stres fiziološki čini. Puls nam skače, a mozak dobija signal da telo kreće ili u obranu ili u beg. Mišići se jače stežu i slabi nam sposobnost donošenja odluka - objašnjav Lagos.
 
Ona je nedavno u jednom istraživanju otkrila da sistematsko pravilno disanje u trajanju od dvadeset minuta - a koje se sprovodi dvaput dnevno može značajno da ublaži stres, smanjiti puls i krvni pritisak.
 

 - Za ovu vežbu se diše u idealnoj frekvenciji, što je oko šest udisaja u minutu. A sledeći put kad vam se dogodi nešto stresno brže ćete toga da se oslobodite, jer ste uvežbali telo kako da reaguje - kaže Lagos.

Dokazano je da ova metoda disanja poboljšava raspoloženje, popravlja fokus i san, podiže energiju i čini nas otpornijim!

Kako se radi vežba disanja za stres?

Većina ljudi udiše četiri sekunde i izdiše šest sekundi.  Dišete tom brzinom dva minuta (postavite tajmer). Prvo kroz nos udahnete, pa kroz stisnute usne izdahnete, kao da duvate u nešto vruće. Dok u glavi odbrojavate četiri sekunde za udisaj i šest sekundi za izdisaj, usredsredite se na protok vazduha koji ulazi kroz nos i izlazi kroz usta.

Pročitajte još: Pet problema koje BANANE rešavaju bolje od lekova

- Takvo disanje sprovodite po 20 minuta dva puta dnevno i otkucaji srca će vam se smanjiti što znači da srce više neće biti pod velikim naporom, zbog čega je odmah i zdravije - kaže Lagos.

Kad srce ne radi pod opterećenjem, možemo da se bavimo istom težinom telesne aktivnosti, ali sa mnogo manje napora.
Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU
Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.