· · Komentara: 0
SAVETI

Zašto je vrlo važno JESTI SPORO? Postoje DOBRI RAZLOZI za to

Mudra kineska poslovica kaže: "Što manje jedete, to više uživate u ukusu; što više jedete, to manje uživate".

1608111901_Depositphotos_30935897_s-2019.jpg
Foto: Depozit

Ipak, malo ljudi voli da jede sporo. Obrok bi trebalo da traje pola sata do sat vremena, pa kada uhvatite sebe kako na brzinu, "s nogu", pod pritiskom stresa i obaveza gutate hranu, ne zaboravite da činite loše sebi i prisetite se zašto je mnogo bolje da jedete sporo.

Smanjujete rizik od prejedanja

Treba oko 20 minuta da bi signal sitosti stigao do mozga. Usporavajući unos hrane mozak će na vreme shvatiti da je telo sito.

Pročitajte još: Prehrambeni proizvodi koji će vam pomoći da održite OPTIMALAN NIVO šećera u krvi

Počećete da istinski osećate različite ukuse i teksture

Ako jedete sporije obroci će vam postati iskustveni doživljaj, a ne natrpavanje hranom. Prema hrani se ponašajte kao prema prirodi. Pokušajte da cenite boje, ukuse, arome…

Smanjujete rizik od probavnih tegoba

Prebrzo konzumiranje hrane može da uzrokuje probleme sa varenjem, bolove u želucu, glavobolje i druge zdravstvene probleme. Na obroke gledajte kao na aktivnosti u kojima ćete se opustiti i uživati bez razmišljanja o problemima.

Pročitajte još: Koliko često treba da PEREMO ZUBE? Ovo je pravi odgovor!

Foto: Depozit

Jedite pre nego što postanete neizdrživo gladni

Ako ste previše gladni biće vam teško da jedete polako. Najbolji način je da ne čekate glad da biste jeli, nego da imate obroke u redovno vreme. Rasporedite tri glavna i dva međuobroka u vama odgovarajuće vreme.

Između zalogaja odložite viljušku/kašiku

Klasičan savet je da između zalogaja spustite pribor za jelo i sažvaćete hranu. Nakon što progutate, ponovo uzmite pribor. To će vas usporiti, ali i smanjiti nakupljeni stres.

Pročitajte još: Evo koliko često treba menjati dezodoranse

Koncentrišite se na hranu

Često dok jedemo gledamo TV, mislimo o nekim problemima, ali jelo uz obraćenje pažnje samo na jelo donosi mnogo veći užitak. Nemojte da pratite tuđi tempo nego se koncentrišite na sebe i ukus hrane koju unosite.

      Pratite nas na INSTAGRAMU i FEJSBUKU

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.