· · Коментара: 2
ЛЕГЕНДЕ

Био је РУЖАН, сви су му се смејали, али данас КОЛЕКЦИОНАРИ не питају КОЛИКО КОШТА

Када чујете реч "трабант" сигурно се одмах сетите легендарне сцене из филма "Црна мачка, бели мачор" у којој свиња једе десно крило овог аутомобила.

Није само Кустурица овековечио успомену на овај источнонемачки аутомобил, већ и новосадска група "Атеист реп". Ипак, Кустурица није био фер према овом аутомобилу, јер су кров, хауба и браници прављени од челика, па су свиње могле да поједу само врата...

Прочитајете још: ВОЗИ, сигурно те НЕЋЕ ОСТАВИТИ на ПУТУ! Ове речи се могу рећи САМО за ЈЕДАН АУТО (ФОТО)

Дакле, врата су била од дуропласта, мотор је био двотактни, дизајн застарео чим се појавио, али "трабант" је некада био понос и дика ДДР. Данас је омиљен међу колекционарима, али и туристима који не жале паре да га изнајме и упознају Берлин брзином 20 на сат.

Последњи "трабант" направљен је 1991. године

"Трабант" је производила фабрика у градићу Звикау у Саксонији од 1957. године. Веровали или не, али последњи аутомобил са траке је сишао 1991. године! Разлог су ниски трошкови производње. За 34 године фабрика је произвела 3,7 милиона аутомобила, скоро као "буба"!

Туристи их обожавају Фото: Пиксабеј

Овај аутомобил је био синоним за ДДР и изузетно популаран, али је ретко где извезен иако је требао да стигне, чак, до Африке.  На срећу, овај ауто из којег се вије црни дим није стигао далеко.

Руси у свемир, а ДДР...
Прототип је направљен 1954. године у част Јурија Гагарина, па је назван "спутњик", сателит, на немачком - "трабант".

Прочитајте још: Од ДИСКО аута је свима ЗАСТАЈАО ДАХ: Ставите слушалице! (ВИДЕО)

Највећи проблем приликом куповине "трабанта" био је дуг рок испоруке који је често трајао годину дана. Други је била огромна потрошња мотора и уједно невероватна бука коју је стварао. Међутим, животни век је трајао и по деценије.

Фабрика је имала четири модела за пола века!

Најдуговечнији модел је био "601" и производио се до краја, а фабрика је до пада Берлинског зида 1989. године осмислила само четири модела.

Прочитајте још: Да ли сте знали да је први возач аутомобила била ЖЕНА? (ФОТО)

 

Последњи модели аутомобила су имали мотор од 19kw и 26 коњских снага, а могли су да постигну брзину од, чак, 100 km/h.

 

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.