Oglas
Oglas
· · Коментари: 0

Како да сачувате АУТОМОБИЛ од одласка код МАЈСТОРА - квачило и аутоматски мењач многи погрешно користе

Када имате лоше навике и не водите рачуна како управљате вашим аутомобилом, себе сте осудили на честе одласке код механичара.

1643633767_auto-repair-shop-g74aaf6fe9_640.jpg
Фото: Пиксабеј
Oglas

С обзиром да је дошло време да водимо рачуна о сваком динару ево 7 савета како да избегнете честе посете мајстору, за које сви знамо колико могу да нас коштају.

Јутарње стартовање

Приликом јутарњег стартовања мотора довољно је пола минута да ауто ради у леру, таман док вежете појас, упалите радио и сл. Немојте држати стиснуто квачило како би се и уље у мењачу покренуло. Сматра се да ако мотор дуго ради у леру спорије долази до грејања уља и течности у хладњаку. Првих 10 км не треба форсирати ауто док не постигне радну температуру, чешће мењати брзине већ на 1500 обртаја, тако да на 40 км/х већ возите трећом брзином.

Прочитајте још: Нећете веровати колико је износило прво прекорачење брзине за које је написана казна!

За зимску експлоатацију се предлаже замена уља пред зиму, како би ново уље лакше и боље вршило подмазивање, нешто дужи рад у леру око 1 минут. Са оваквом вожњом чувате мотор од хабања у супротном страдају трпеће покретни делови мотора карике, вентили који ће се убрзано трошити.

Сусрети са рупама

Велики проблем на путевима је и блиски контакт са рупама већим и мањим, лежећим полицајцима, а ту су и велики ивичњаци. Ово су прави непријатељи вашег аутомобила. Уколико често и неприлагођеном брзином прелазите преко рупа и неравнина, неминовно долази до страдања делова управљачког система и вешања (кугле, споне, амортизери, летва волана…). Ове поправке знају да буду прилично скупе. Зато се трудите да прилагодите брзину путу по којем се возите.

Фото: Пиксабеј

"Дрндање" квачила

Возачи лошим навикама могу да скрате век трајања квачила и целог тог механизма (корпа, квачило, замајац) чак и до 10 000 километара! Уколико сте навикли да држите ногу на педали квачила или да пречесто кочите мотором, као и да на семафору или на узбрдици држите аутомобил у првој брзини с ногом на квачилу док возило стоји на тај начин драстично скраћује век читавог склопа квачила, ко је узгред уопште није јефтино.

Савет је да док чекате на семафору избаците мењач из брзине, а ако сте на узбрдици, повуците ручну кочницу и кад се упали жуто онда стисните квачило убаците у прву и полако са вагом крећите спуштајући ручну кочницу. Чим сте кренули склоните ногу са квачила.

Нагло кочење

Кочнице се троше уколико нагло кочите и често држите ногу на кочници. Такође, свако кочење мотором додатно троши гориво.

Аутоматски мењач

Уколико имате аутомобил са аутоматским мењачем не смете да дозволите да вас неко вуче или гура. Приликом вуче возачи пребаце мењач у Н режим, међутим он и даље ради а нема подмазивања и тако се хаба. Уколико вам се деси да сте у квару најбоље је да позовете шлеп службу.

Прочитајте још: Шта БОЈА вашег аутомобила говори о ЛИЧНОСТИ?

Друга грешка код возача са аутоматским мењачем је да на семафору пребаце у Д режим што опет доводи до непотребног грејања и проклизавања у конвертору. На семафору користите Н режим.

Лимарија

Што се тиче лимарије њу можете да сачувате уколико извршите заштиту испод аутомобила против соли. Со је та која највише нагриза лим и доводи до труљења. Уколико поседујете гаражу обавезно је користите и лети и зими јер ће ваш ауто минимум 30% изгледати млађе и биће очуванији од аутомобила који нису гаражирани. 

Редован сервис

Редован одлазак на мали и велики сервис, уградња оригиналних делова, сипање увек истог уља продужиће значајно ванредне одласка код мајстора а још ћете уштедети и новац.

БОНУС ВИДЕО:

 
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas