Oglas
Oglas
· · Коментари: 0
Непревазиђен

Да ли знате зашто сви дизајнери света стану МИРНО кад се помене Данте Ђакоза ? (ФОТО)

Не постоји аутомобил који боље приказује послератни ентузијазам Италије и Европе, стил живота на Апенинима, као "фијат 500"

FIAT-500-NASL.jpg
Фото:"Фијат"
Oglas

Он је једноставно непоновљив, непревазиђен аутомобил! И нова верзија, која је тек, мало стилизована, је чудо дизајна. Аутомобил који је стални део поставке Музеја свремене уметности у Њујорку - "фијат 500".

И да, постоји и једно име, које када се изговори сви присутни дизајнери света стану мирно - Данте Ђакоза!
"Доторе Ђакоза" је 1957. 4. јула, Италији и свету поклонио аутомобил који је опијао брже од Фелинијевих филмова, "звучао" лепше од "белканта", заводио као Софија Лорен - "фијат 500".

Фото:"Фиат"

"Ћинквећенто" је мали аутомобил са мотором смештеним назад,са двоје врата, са свега 2,97 метара и који је кад се појавио под хаубом имао нејаки мотор од 479 кубика са два цилиндра. ваздушно хлађење - и то је то!

Али, само на први поглед. Јер ни један аутомобил ни пре ни касније није показао да Италија и Европа, које су још лизале ране од Другог светског рата, имају енргију да у великом замаху доживе својеврсну ренесансу.

Прочитајте још: Фијат 500 тополино“ је доказ да величина није битна (Фото/Видео)

Данте Ђакоза им је дао агилни, мали аутомобил који је Италију, касније Европу (не заборавите да су и други произвођачи "инспирисани" овим аутом почели да праве аутомобиле за "широке народне масе") поставио на четири точка. И није случајно "4. јули" рођендан "ћинквећента". Он је донео и дах Америке, која је тада представљала бастион слободе, врлог, новог света у коме појединац, само својим радом, талентом, може да се издигне изнад просека, колотечине која је Европу враћала вековима уназад.

Фото:"Фијат"

Три фабрике у Торину, Десију и Термини Имересу, радиле су пуном паром да би задовољиле жеље купаца. Прављене су и бројне верзије, од "жардињере" до "абарта", освајана су и највећа аутомобилска такмичења...
Бајка је трајала од 1957, јула месеца, до августа 1975. направљено је, само основних модела тачно 3.893,294!

Прочитајте још:Погледајте шта се добије када се два гиганта "Фијат" и "Лего" удруже (Фото)

Свеукупно, више од пет милиона!
И када се чинило да "фијат 500" остаје само легенда из прошлих времена, "Фијат" доноси одлуку, која је реализована 2007. да свету подари наследника - нови "фијат 500".

Фото:"Фијат"

Модел који сада има и електро-верзију што гарантује да ће још много година које су пред нама, улицама градова, господарити маестрално дело Дантеа Ђакозе!

Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Oglas
Пошаљи коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.
Oglas