· · Number of comments: 0
исхрана

Храна која може да повећа ХОРМОН СРЕЋЕ: Да ли је и на вашем јеловнику?

Хормон среће или серотонин можемо да повећамо и уносом одређене хране.

1647861504_meat-g5d7f463db_1280.jpg
пхото: пиxабаy

Серотонин је хормон радости и главни чувар нашег доброг расположења. У стресним ситуацијама његов ниво нагло опада, што повец́ава анксиозност, а може изазвати и депресију. Веома је лако подиц́и ниво серотонина одређеним намирницама, а пет најбољих вам откривамо у наставку.

Како повећати хормон среће?

Млечни производи

Млеко богато калцијумом, посебно топло заиста ублажава стрес, стабилизује расположење, па чак и смањује симптоме ПМС-а. А минерали садржани у млечним производима, укључујуц́и магнезијум, калцијум, калијум и фосфор, нормализују функционисање нервног система. Нису без разлога родитељи давали чашу топлог млека пре спавања да мало умире дететов организам и да га припреме за сан.

Прочитајте још: Чаробна ЕТЕРИЧНА УЉА и све њихове добробити по здравље и лепоту

Тамна чоколада

Чоколада је понекад најбољи лек за лоше расположење, јер комадић црне чоколаде ослобађа ендорфине и повец́ава ниво серотонина. Недавне студије показују да они који једу чоколаду имају значајно ниже нивое хормона стреса од других. Препоручљиво је јести некоико комадиће црне чоколаде дневно!

Банане

Ово воц́е садржи триптофан, који у комбинацији са витамином Б6 повец́ава ниво серотонина. Поред тога, висок садржај угљених хидрата у бананама даје вам енергију и побољшава расположење, помажу у лечењу несанице, анксиозности и депресије.

Сочиво

Као и банане, сочиво је богато угљеним хидратима, који подстичу производњу серотонина. Као резултат тога, анксиозност нестаје. Овај производ такође стабилизује ниво шец́ера у крви, спречавајуц́и промене расположења, док гвожђе даје телу енергију. Вреди покушати појести пола шоље сочива као прилог или додати у супе. Да би организам лакше сварио овај производ, препоручује се да га потопите у воду неколико сати пре кувања.

Прочитајте још: Зашто се каже "КАО ДА ЈЕ ПАО С КРУШКЕ"? Нећете веровати какво значење се везује за ову воћку

Риба

Незасиц́ене масне киселине Омега 3-6 стимулишу нервни систем, а један од њихових главних извора је, као што знате, риба. Помаже у смањењу нивоа кортизола и адреналина, а такође значајно смањује ризик од напада панике. Поред тога, риба је богата витаминима Б, јодом, фосфором, витаминима А и Е, који благотворно делују на мозак и нервни систем. Поред тога, супстанце садржане у риби стимулишу производњу триптофана, који, заузврат, стимулише производњу серотонина.

Пратите нас на ИНСТАГРАМУ и ФЕЈСБУКУ

Post a Comment
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.